تعداد بازدید: ۱۰۲۲
کد خبر: ۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ - 2020 05 March
وزیر بهداشت خبر داد:
وزیر بهداشت از تعطیلی مدارس و دانشگاه های سراسر کشور تا پایان سال خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به ریاست وزیر بهداشت، وزیر علوم، وزیر راه و شهرسازی، وزیر ارتباطات، رئیس سازمان پدافند غیر عامل، شهرداری تهران، جمعی از فرماندهی نظامی و انتظامی و نمایندگان سایر وزارتخانه‌ها در وزارت بهداشت برگزار شد.

وزیر بهداشت افزود: طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با هلال احمر، بسیج و سازمان های مردم نهاد مصوب شد. این طرح موفقی در شناسایی افراد آلوده و ایزوله و درمان آنهاست. این طرح به تایید مسئولان سازمان جهانی بهداشت رسیده است و شاید یکی از موفق ترین طرح های جهانی در مقابله با ویروس کرونا باشد.

نمکی ادامه داد: بر اساس مصوبات این جلسه مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال تعطیل است. تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها مساوی با افزایش سفر‌ها نیست و مردم با این سال استثنایی برخورد کنند در غیر این صورت گرفتار مدت زمان طولانی تری در مواجه با این بیماری خواهیم بود.

او بیان کرد: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری به تعویق افتاد و زمان بعدی متعاقبا اعلام می‌شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: برای  بیمارانی که علائم را کتمان می‌کنند به عنوان شخص حقوقی و حقیقی جرائم و مجازات‌هایی تعیین شود.

نمکی تصریح کرد: بسیج ملی مقابله با کرونا را امروز در سه استان قم، گیلان و اصفهان به صورت پایلوت آغاز کردیم. قرار نیست به درب منزل مردم برویم  بلکه  با اپلیکیشن طراحی شده در وزارت ارتباطات و پرونده الکترونیک سلامت مردم را رصد می‌کنیم. در صورت نیاز فرد دارای علائم پس از تایید مرکز بهداشتی به بیمارستان مراجعه کند. در صورتی که فرد دچار سندرم حاد تنفسی باشد و نتواند مراجعه کند ما با لباس مخصوص مراجعه خواهیم کرد و فرد را به بیمارستان منتقل کنیم.

او تاکید کرد: با بسیج ملی مقابله با کرونا ما دیگر خانه آلوده ای نخواهیم داشت. برنامه ریزی کردیم تا سه روز آینده خانه ای نداشته باشیم که آلوده باشد و شاهد پیک دیگری در این سه استان آلوده نباشیم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها