تعداد بازدید: ۲۲۳۱
کد خبر: ۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳ - 2020 24 February
صندلی سبز و مخملی مجلس این‌بار و برای نخستین مرتبه به شهرستان بختگان رسید.
فرهاد طهماسبی توانست حریفان قدر خود را کنار بزند و راهی ساختمان بهارستان شود.

در این دوره از رقابت‌ها دو استهبانی رده‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

بر اساس آمار اعلامی فرمانداری حوزه انتخابیه، اله‌داد سلیم‌پور که در دور گذشته با ١٤,٦٢٤ رأی رتبه سوم را کسب کرده بود با ١٤٦٠٦ رأی در این دوره دوم شد.

محمد سقایی نماینده چهار دوره مجلس از این حوزه انتخابیه موفق نشد دوره‌ی پنجم نمایندگی را آغاز کند و این‌بار، روی دیگر سکه را تجربه کرد.

اصغر مسعودی نماینده فعلی مجلس به جایگاه چهارم رسید.

برخی دیگر از کاندیداها هم که با اعتماد به نفس فکر می‌کردند با اتکاء به طوائف یا تفکر منطقه‌ای می‌توانند آراء درخوری داشته باشند در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

اولویت، آب شرب و اشتغال
فرهاد طهماسبی در گفتگو با ما و در پیامی به مردم حوزه انتخابیه نی‌ریز، استهبان و بختگان گفت: من از حضور گرم و پرشور همه عزیزان تشکر می‌کنم و از آنان انتظار دارم جهت پیشرفت و توسعه حوزه انتخابیه بنده را حمایت و همراهی کنند تا با یک فضای همدلی، برادری و برابری بتوانیم در پایان چهار سال نمایندگی عملکرد مثبتی را به جا بگذاریم و محرومیت‌زدایی، افزایش رفاه و خدمت به اهالی هر سه شهرستان را هدف قرار دهیم.

طهماسبی رفع مشکل آب آشامیدنی روستاها و اشتغال‌زایی را مهمترین محور برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: در سفرهای تبلیغاتی به شهرستان‌های حوزه انتخابیه رفع آب شرب مشکل مهمی بود که از ما درخواست می‌کردند.

بحث اشتغال دومین اولویت من می‌باشد؛ در این رابطه بر اساس پتانسیل‌های هر شهرستان زمینه‌ی ایجاد اشتغال پایدار جوانان را فراهم می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌های خود را برای دوره چهار ساله نمایندگی منتشر خواهد کرد یا نه؟ گفت: باید دید که در چه بازه زمانی می‌توان این برنامه را ارائه داد و اگر قابل اجرا باشد منتشر خواهیم کرد.

وی در زمینه میزان تحقق برنامه‌هایش با توجه به تحریم‌های پیش روی کشور گفت: ما مصمم هستیم و از خداوند متعال کمک می‌طلبیم. به نظر می‌رسد وضعیت تحریم‌ها هم این چنین نماند؛ هر چند تحریم‌ها محدودیت است اما محرومیت نیست و ما از محدودیت‌ها زمینه اتکاء به داخل را فراهم می‌کنیم.

پیام فرماندار نی‌ریز
حمید یزدان‌پناه طی پیامی از حضور و مشارکت باشکوه مردم شهرستان نی‌ریز در انتخابات ٢ اسفند تقدیر کرد.


فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان طی پیامی از حضور و مشارکت باشکوه مردم در انتخابات ٢ اسفندماه و تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیر کرد.

متن پیام فرماندار نی‌ر یزبه این شرح است:
مردم شریف، آگاه و متدین شهرستان نی‌ریز
با عرض سلام و احترام؛ خدمت تمامی برادران و خواهران گرامی به ویژه در سرتاسر حوزه انتخابیه شهرستانهای نی‌ریز، استهبان و بختگان، با عرض تبریک و شاد باش به مناسبت حضور باشکوه و به یادماندنی یکایک شما بزرگواران و فرزانگان فرهنگ‌دوست در پای صندوق‌های اخذ آری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان. 


این انتخابات برگ نوین و زرین دیگری بر صفحات تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی افزود و شرکت ملت قهرمان به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سیلی سختی برچهره پرتزویر دشمنان میهن اسلامی نواخت.

اینجانب ضمن حمد و سپاس به درگاه خداوند یکتا به خاطر این نعمت والا، وظیفه خود می‌دانم از تمامی نیروهای مخلص دستگاه‌های دولتی، انتظامی، نظامی و امنیتی و همچنین از تلاشهای صادقانه تمام رسانه‌های جمعی، خبرنگاران و جراید، گروهها و احزاب سیاسی و تمامی اعضاء و دست‌اندرکاران ستاد نامزدهای محترم و همه نیروهای فداکاری که با زحمات شبانه‌روزی خویش در انجام و برگزاری این میثاق ملی صادقانه تقبل زحمت نموده و در کمال صحت، امنیت و آرامش این ودیعه گرانبها را به سر منزل مقصود رساندند، صمیمانه سپاسگزاری نموده موفقیت و بهروزی روز افزونتان را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم وبه منتخبین مردم حضرت آیت الله دژکام و آقای دکتر فرهاد طهماسبی صمیمانه تبریک گفته برای ایشان توفیق مسئلت می‌نمایم .

ناگفته‌های انتخابات
- حضور در پای صندوق‌های رأی در صبح جمعه دوم اسفندماه کمرنگ بود اما هر چه به عصر و شب نزدیک شدیم حضور مردم پررنگ‌تر شد؛ به گونه‌ای که در ساعات پایانی رأی‌گیری ترافیک سنگینی بر خیابان‌های شهر حاکم شد.

- برعکس دوره‌های گذشته انتخابات مجلس، تدابیر انتظامی روان و خوبی در اطراف فرمانداری نی‌ریز در نظر گرفته شده بود و شب انتخابات بدون مشکل با آرامش به پایان رسید.

- بازی با اعداد و ارقام به نسبت دوره‌های قبل چندان دوام نیاورد و خیلی زود با اعلام نام «فرهاد طهماسبی» فرونشست.

- گروه‌های واتساپی و تلگرامی که برای حمایت از کاندیداها تشکیل شده بود بلافاصله پس از نهایی شدن آرا با ترک اعضاء گروه، چراغ‌ آنها برای ۴ سال خاموش شد.

- حدود ساعت یک بامداد جمعی از طرفداران طهماسبی با تجمع روبروی فرمانداری نی‌ریز به شادی پرداختند و پس از صحبت‌های یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز با شعار «نیروی انتظامی تشکر تشکر» محل تجمع را ترک کردند هرچند صدای کارناوال شادی این نماینده تا ساعت‌ها در سطح شهر به گوش می‌رسید.

- چند دقیقه بعد از تجمع طرفداران، طهماسبی با تعدادی از همراهان خود به فرمانداری آمد و به دیدار فرماندار، اعضای هیئت اجرایی، نظارت، مسئولان و فرماندهان امنیتی، نظامی و انتظامی رفت.

- عکس‌های یادگاری متعدد در محل فرمانداری و به ویژه در دفتر فرماندار رونق خاصی داشت.

نهایی نشدن آراء در برخی از حوزه‌های انتخابیه سبب شد تا کار اعلام نتایج به ١٢ ظهر شنبه سوم اسفندماه بکشد.

- در حالی که تصاویر و آمار غیررسمی در فضای مجازی دست به دست شد منع قانونی سبب شده بود تا انبوهی از فیلم و عکس در حافظه دوربین و گوشی‌های خبرنگاران رسمی بماند.
- در حالی که فرماندار پیشین خبرنگاران را پشت در شیشه‌ای اتاق فرماندار نگه می‌داشت تا نتایج به صورت رسمی اعلام شود اما یزدان‌پناه درِ اتاقِ خود را برای خبرنگاران باز گذاشت تا از نزدیک مراحل انتخابات رصد شود.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها