تعداد بازدید: ۲۰۱۲
کد خبر: ۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 2020 20 February
مردم از حضور در مراکز پرجمعیت و مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مثبت بودن تست اولیه دو بیمار نسبت به کرونا در قم خبر داد و گفت: دو بیمارستان در قم برای مقابله با بیماری‌های ویروسی آماده شده است.

به گزارش عصرایران به نقل از مهر، محمدرضا قدیر بعد از ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران که در محل دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد، با بیان اینکه طی ۴ روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم، گفت: طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه پاسخ تست دوم که مربوط به ژنتیک است هنوز اعلام نشده، گفت: با مردم صادق هستیم و هر مسئله‌ای را با آنها در میان می‌گذاریم و به محض اعلام تست اول آن را اعلام کردیم.

چند توصیه مهم سازمان بهداشت جهانی درباره ویروس کرونا

چند توصیه مهم سازمان بهداشت جهانی درباره ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه یک بیمارستان برای مقابله با بیماری‌های ویروسی در قم آماده شده است، گفت: یک بیمارستان دیگر هم در حال تخلیه است که در صورت لزوم به عنوان بیمارستان پشتیبان استفاده خواهد شد.

وی در ادامه از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند زیرا جای نگرانی نیست فقط موارد بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در مراکز پرجمعیت و مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

قدیر همچنین از وجود تعداد کافی ماسک تنفسی در قم خبر داد و گفت: استفاده از ماسک برای همه افراد ضروری نیست و فقط افراد مستعد و سالمند و یا مبتلایان به بیماری‌های خاص باید از ماسک استفاده کنند.

* سخنگوی وزارت بهداشت: یکی از دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا که در قم امروز فوت شد جانباز شیمیایی بود


احتمال ابتلای اطرافیان ۲ بیمار فوت شده به کرونا زیاد است

عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فوت دو نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا نشان می دهد که احتمالا افراد دیگری ار نزدیکان آنها نیز به این ویروس مبتلا شده‌ و باید قرنطینه شوند و تعداد بیماران احتمالا بیشتر است.

مسعود مردانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اطلاعات بنده در مورد وضعیت ویروس کرونای جدید در ایران بر اساس گزارش های وزارت بهداشت است و بنابر اعلام وزارت بهداشت تاکنون دو نفر به این ویروس مبتلا شده اند و بر اثر این بیماری فوت کرده اند و قرار است در اطلاعیه های بعدی وزارت بهداشت اطلاعات دقیق تری در این مورد به مردم اعلام شود.

وی افزود: افرادی که با این دو نفر در ارتباط بوده اند تحت نظر هستند و باید در قرنطینه باشند و از آنها هم آزمایش گرفته شده است. از دو نفر فوتی هم آزمایش گرفته شده و نتیجه مثبت بوده است اما آزمایش تخصصی ویروس کرونای جدید برای تایید نهایی به انستیتو پاستور تهران که کیت تشخیص این ویروس را دارد فرستاده شده است.

عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت گفت: ظاهرا قبل از فوت این دو بیمار از آنها آزمایش گرفته شده است اما جواب آزمایش نهایی بعد از فوت آنها مشخص می شود.

وی افزود: با توجه به دوره این بیماری ۱۰۰ درصد موارد دیگری از این بیماری وجود دارد و مردم باید مراقبت و پیشگیری از این بیماری را جدی بگیرند.

مردانی ادامه داد: کیت تشخیصی ویروس جدید کرونا به تعداد معدود در اختیار انستیتو پاستور وجود دارد و برای موارد معدودی که آزمایش اولیه کرونا مثبت باشد و پزشک عفونی تایید کند این آزمایش انجام می شود.

این متخصص عفونی گفت: برای جلوگیری از همه گیری این بیماری باید راه ارتباط افراد مشکوک با افراد دیگر گرفته شود. افرادی که با دو فرد فوت شده در تماس بوده اند باید به سرعت شناسایی شوند. این افراد حتما باید جداسازی شوند و تحت درمان قرار بگیرند تا این بیماری به دیگران منتقل نشود.

بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در خبری که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت منتشر شد از تایید دو مورد مثبت ویروس کرونا در دو نفر در قم خبر داد. محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ساعتی بعد اعلام کرد که وزارت بهداشت در حال تکمیل اطلاعات در مورد این بیماران است اما در همان ساعت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر تایید فوت دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد.

ویروس کرونا تاکنون جان حدود دو هزار نفر را در جهان گرفته است و بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بین سه تا چهار درصد مبتلایان به این ویروس که بیماری زمینه ای دارند به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند.

--------------------------------

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها