تعداد بازدید: ۱۲۳۴
کد خبر: ۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲ - 2020 10 February
یادداشت اختصاصی
محمد جلالی دبیر خبر

در آستانه انتخابات  مجلس قرار داریم و دستور رقابت تا این لحظه برای ٢٠ نفر در نی‌ریز، استهبان و بختگان صادر شده است.

هرچند آخرین نتایج صلاحیت‌ها ‌تا ۲۳ بهمن اعلام می‌شود.

در این راستا و از فهرست ۳۹ نفره ثبت‌نام کننده ٣ نفر به نام‌های صحبت‌اله علیخانی، منوچهر فرج‌زاده و حسین کاوه‌پیش‌قدم (هر سه از نی‌ریز) و احمد فقیهی‌کیا از استهبان انصراف داده‌اند.

هفته‌نامه نی‌ریزان فارس به دلیل منع قانونی نمی‌تواند اسامی ۲۰ نامزد انتخاباتی را ذکر کند اما آنچه که از این لیست مشخص است رقابت اصلی بین ٣ گزینه از ٣ شهرستان می‌باشد.

استهبان کماکان با نماینده چند دوره‌ی خود پا به میدان گذاشته است. نی‌ریز با نماینده فعلی خود و شهرستان بختگان با فردی که دور قبل رقیب اصلی نماینده نی‌ریز بود به میدان آمده.


هر چند در این میان افراد دیگری هم در این کارزار حضور دارند که با اتکا به آراء بخش‌های خود امیدوارند تا راهی مجلس و صندلی مخملی آن شوند.

برخی نیز با توجه به نام و اتکا به طایفه و قومیت خود امیدوارند بتوانند با تکیه بر قوم مداری آراء لازم را در این رابطه کسب کنند.

البته افراد ناشناخته هم در این لیست کم نیست از جوانانی گرفته که قرار است خود را در این کارزار محک بزنند و یا افرادی که به هر دلیل هنوز تصمیم به کناره‌گیری یا انصراف ندارند و امیدوارند بتوانند به عنوان یک چهره جدید خود را معرفی کنند. 

برخی هم به گفته خودشان بنا دارند تا نامی در این دوره از آن خود کنند تا برای دوره‌های بعد شناخته‌‌تر باشند.

در این راستا مردم در هر کدام از شهرستان‌ها حرف از وحدت می‌زنند و انتظار دارند تا بر روی یک گزینه اتفاق نظری شکل بگیرد.

این مسئله با توجه به تأثیر مثبت آن در دوره‌های قبل در شهرستان نی‌ریز باعث شده تا تأکید بر وحدت بیش از پیش مطرح شود هر چند اثری از گام عملی دیده نمی‌شود و تاکنون اعلام موضع مشخصی در رابطه با برگزاری جلسه یا نشستی از سوی علمای شهرستان به خصوص حضرت آیت‌ا... فقیه شکل نشده است.

همچنین اعضای شوراهای شهرستان و شهر نی‌ریز هم تاکنون اقدام عملی انجام نداده‌اند و علیرغم اینکه در سال‌های گذشته جلسات متعددی برای شنیدن نظرات کاندیداها برگزار می‌شد اما در این دوره تاکنون اقدامی نشده است.


در آن سوی شهر نی‌ریز هیچ بعید نیست آسیبی که استهبان از تعدد نامزدها در دور قبل خُرد سبب شود تا بزرگان آن شهر بر روی یک نماینده همچون دوره‌های گذشته اتفاق نظر داشته باشند تا در رقابت نی‌ریز و استهبان که هر کدام ٥ دوره نماینده‌هایی را در مجلس داشته‌اند از نی‌ریز پیشی بگیرند.

در حالی که کمتر از چند روز تا آغاز تبلیغات انتخاباتی باقی مانده است باید افراد ذی‌نفوذ به دنبال ارائه راهکاری برای کم کردن تعداد کاندیداها و جلوگیری از خُرد شدن تعداد آرا باشند؛ گامی که اگر برداشته نشود عواقبی بس ناخوشایندی برای نی‌ریز به دنبال خواهد داشت.

البته یکی از مسائل مهمی که نامزدها باید آن را جدی بگیرند تشویق مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی است.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
0
واقعا شما که خبرنگارید نباید دم از ائتلاف بزنید، در دموکراسی ائتلاف بی معنی و من در آوردی است ضمن اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نگاهی کلان به مسائل کشور داشته باشند نه نگاهی خرد و جزئی به وسعت یک شهرستان. است لطفا ‌‌شما در جهت تقویت این فرهنگ گامی مثبت بردارید.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها