تعداد بازدید: ۱۶۱۹
کد خبر: ۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ - 2020 06 February
چاپ کتاب فلسفۀ علم با ترجمه دشتبان مترجم نی‌ریزی و دانش آموخته دانشگاه تهران منتشر شد.
به گزارش هورگان: ششمین کتاب دشتبان توسط انتشارات ثالث  همراه با تصویر سازی، مفاهیم را به صورت روان و قابل فهم برای همگام ارائه می‌کند.

این کتاب نوشته ضیاء الدین سردار، بورین ونلون است و در سایت انتشارات ثالث به صورت نسخه اینترنتی موجود می‌باشد.

این انتشارات  فعالیت رسمی خود را از سال 1375 شمسی آغاز کرده است و تاکنون بیش از 1900 عنوان کتاب عمدتاً در حوزه‌های علوم انسانی (ادبیات، دین، تاریخ، فلسفه، علوم اجتماعی، روان شناسی و هنر) منتشر کرده است و بسیاری از این کتاب ها با استقبال اهالی فرهنگ روبرو شده و به چاپ های متعدد رسیده.

زهرا دشتبان در گفتگو با ما خواندن این کتاب را به دوستداران علم توصیه کرد و گفت: در بخش‌هایی از کتاب آمده است: جهان ما با علم شکل گرفته و می‌توان گفت که تقریباً تمامی مزایای زندگی مدرن از آنتی‌بیوتیک‌ها گرفته تا رایانه‌ها، از فهم ما نسبت به سیر تکامل بشر گرفته تا توانایی‌ا‌مان در نشاندن ماهواره در سیاره زحل همگی محصول علمند. اما دانش قلمرویی نزاع‌آفرین است چرا که فارغ از مزایایش، تهدیدهایی جدی نیز برای بشریت به ارمغان آورده.

 فلسفه علم در پی گشودن گره این تعارض‌ها و تبیین تصویری مشخص از قلمروهای علم است.

این مترجم نی‌ریزی دو کتاب به نام‌های Glossary plus activator  لغات کاربردی مکالمه(1392) و Step by step انگلیسی قدم به قدم(1393) را تألیف نموده است و ترجمه کتاب‌های روزگار کوچک(1394)، تخته سیاه (1392) و  آیا آماده هستید( 1398) را انجام داده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها