تعداد بازدید: ۱۷۶۱
کد خبر: ۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ - 2020 02 February
درمانگاه شفا که با نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان هزینه و صرف 22 ماه ساخته شده است، شنبه 12 بهمن به طور رسمی افتتاح شد.
عابد نعمتی، هورگان:

80 درصد کار، استمرار خدمات است
جانشین مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان کشور در این مراسم که در محل درمانگاه و با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران ساخت این پروژه برگزار شد، روند ساخت آن را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و با تجلیل از زحمات سرهنگ جواد ثواب گفت: «زحمات و پیگیری‌های مجدانه آقای ثواب خارج از وظیفه سازمانی بود که نتیجه داد.»

چراغعلی با بیان این که در دهه فجر ۸ مرکز درمانی ساخته شده توسط این مؤسسه در مناطق محروم سراسر کشور افتتاح می‌شود، تأکید کرد: «‌۲۰ درصد کار، این ساختمان و امکانات است و ۸۰ درصد استمرار خدمات که باید با حمایت همه‌جانبه مسئولان تداوم داشته باشد.»

وی افزود: «در استان فارس 5 پروژه درمانگاه است. چند پروژه افتتاح شده، یک مرکز بزرگ مادر نیز در شیراز در حال ساخت است که مجموعه‌ درمانگاه‌های استان را حمایت می‌کند.»

پیشگیری، بهتر از درمان
سرهنگ محمدی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان نیز در سخنانی امثال این پروژه را از دستاوردهای انقلاب ذکر کرد و گفت: «شکر انقلاب برای مسئولان خدمت کردن به مردم است و برای مردم، پشتیبانی از انقلاب و نظام. باید خدمات انقلاب ذکر شود؛ چون خیلیها نمی‌دانند.»

در ادامه، امام‌جمعه نی‌ریز از همه دست‌اندرکاران ساخت این درمانگاه به خصوص سرهنگ ثواب تشکر کرد و گفت: «مسئله بهداشت و درمان از مسائل مهم انسانی است. امروزه درمان برای مردم مستضعف بسیار مشکل است؛ آن هم با وجود وضعیت مالی دولت و تحریم دشمنان و مشکلاتی که در روند واردات دارو به کشور ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل نیاز است با آگاه‌سازی مردم، بیشتر به فکر پیشگیری باشیم تا درمان.» 

مهرزاد سرپرست مؤسسه خدماتی درمانی بسیجیان استان فارس نیز با بیان این که مؤسسه درمان بسیج به عنوان مؤسسه خدماتی سلامت محور نقش خود را ایفا نموده، علو درجات را برای مرحومه حاجیه خانم فاطمه آزاد که زمین این درمانگاه را اهدا کرده و از خداوند خواستار شد.

115 پروژه سازندگی در یک دهه
در ادامه، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نی‌ریز از همه دست‌اندرکاران اجرای درمانگاه شفا تشکر کرد و با بیان این که این پروژه از مرداد 95 آغاز و در خرداد 97 ساخت آن به پایان رسیده، گفت: «گرانی تجهیزات اداری باعث شد افتتاح آن به تعویق بیفتد.»

جواد ثواب یکی از مشخصه‌های این پروژه را منطقه‌ای دانست که در آن احداث شده است و گفت: «در برخی جاها توسعه نامتوازن وجود دارد و کارهای عمرانی به یک سمت می‌رود. ولی ما به عنوان بسیج سازندگی همه هدفمان این است که توسعه متوازن را رعایت کنیم.»

مجری پروژه درمانگاه شفا افزود: «از سال ۸۹ که در بسیج سازندگی بودیم، ۱۱۵ پروژه با حمایت مسئولان اجرا شده است. زیربنای این پروژه 1186 متر همراه با هزار متر محوطه سازی است که بابت آن ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.»

وی گفت: «بیمارستان فعلی ما مربوط به قبل از انقلاب است و بیمارستان جدید هم شاید تا ۲ سال دیگر به بهره‌برداری نرسد؛ اما این مرکز درمانی می‌تواند به بهداشت و درمان شهرستان کمک زیادی کند.»

ثواب در پایان خاطرنشان کرد: «ما در اجرای این پروژه سعی بر سرعت، دقت و زیبایی آن داشتیم.»

در انتهای مراسم، از آقایان ثواب، آزاد، حمیدی و لایقمند که در به نتیجه رسیدن این پروژه نقش داشتند، تجلیل شد.







نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها