تعداد بازدید: ۱۹۹۹
کد خبر: ۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ - 2020 26 January

مسابقات والیبال جام صنعت و ورزش بهانه‌ای شد تا تماشاگران برای دیدن ‌ورزشی جز فوتبال در مسابقات داخل شهرستان به سالن  بیایند.


پیش از این اکثر مسابقات داخل شهرستان بدون تماشاگر یا با اندک تماشاگری برگزار می‌شد و تماشاگران  بیشتر برای حمایت از تیم‌ها در مسابقات استانی و کشوری  سالن را پر می‌کردند.


شاید بتوان گفت والیبال باعث بازگشت تماشاگران به سالن شده است که این موضوع در بازیهای فولاد غدیر و هلال احمر نمود بیشتری دارد چراکه  سالن  پر از تماشاگرمی‌شود.


از نکات مثبت دیگر این جام حضور بانوان به عنوان تماشاگر در سالن برگزاری است. حضوری که به طور مستقیم یا غیر مستقیم کمک به پیشرفت ورزش و جامعه می‌کند.


نیمی از افراد كشورمان را زنان تشكیل می‌دهند و علاقه‌مندی آنان به ورزش به‌عنوان هوادار كمتر از مردان نیست. زنان در ورزشگاه‌ها علاوه ‌بر حضور خود  همراهی اعضای خانواده را  دارند كه این مسئله در افزایش نشاط و شادابی و سلامت روانی خانواده، تأثیرات مهمی دارد.


حضور تماشاگران باعث انگیختگی و انگیزه بیشتر ورزشکاران  و بهبود عملکردشان می‌شود.


از دیگر نکات این حضور جذابیت و زیبا شدن رقابتهای ورزشی است که عامل اصلی پرورش ورزشکاران برای ورزش قهرمانی به شمار می‌رود.


وقتی تماشاگران به دیدن مسابقات ورزشی  مختلف می‌روند حامیان مالی این رشته‌ها دلگرم می‌شوند و این باعث می‌شود که اسپانسر‌های بیشتری به سمت رشته‌های مختلف ورزشی بیایند.‌‌‌


افزایش علاقه‌مندی و گرایش جوانان به ورزش و حمایت تماشاگران در موفقیت ورزش شهرستان جای  تردیدی نیست اما علاوه‌بر این تأثیر مثبت در رشد ورزش، نباید فواید بسیار مهم و غیرمستقیم آن بر جامعه  را نادیده گرفت. چرا که بعد از دیدن یک مسابقه ورزشی چه طرفدار تیم بازنده باشید چه برنده، هیجانات شما تخلیه می‌شود و حس خوبی از تماشای مسابقه دارید.
امیدواریم دیگر هیئت‌های ورزشی نیز با برگزاری چنین مسابقاتی در شهرستان همچنان تماشاگران را به سالن‌های ورزشی بکشانند یا شورای ورزش با مصوبه‌ای از هیئت‌ها بخواهد که مسابقات خود را در طول سال حتماً برگزار کنند؛ شورایی که در طول سال یک یا حداکثر دو بار تشکیل می‌شود.


دلیل حضور کم تماشاگران در ورزش در سالیان اخیر شاید برگزار نشدن مسابقات باشد. شاید تا امروز فقط هیئت فوتبال در برگزاری مسابقات داخل شهرستان پیشرو بوده است.


هیئت والیبال به عنوان دومین هیئت اگر روند برگزاری مسابقات را  ادامه دهد می‌تواند رشته خود را تقویت کند و به این وسیله هم تماشاگر را به سالن بیاورد  و هم ورزشکار بیشتری را جذب و تربیت کند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها