تعداد بازدید: ۹۰۰
کد خبر: ۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ - 2020 17 January
به گفته مدیر توزیع برق نی‌ریز، پس از حذف قبوض کاغذی، 10 درصد از وصول مطالبات این شرکت در شهرستان نی‌ریز کاسته شده است.
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: برهانی علت این مسئله را عدم توجیه و اطلاع کافی مردم به پرداخت صورتحساب، نرسیدن پیامک به آنها یا ارائه شماره تلفن اشتباه دانست.

وی گفت: «علی‌رغم تلاش ما، کماکان مشکلات وجود دارد. ما به صورت هفتگی همراه با مسئول مشترکین در محلات مختلف به صورت رندوم از ۲۰ تا ۳۰ نفر نظرخواهی و با آنها صحبت می‌کنیم، نحوه پرداخت قبوض برق را توضیح می‌دهیم و برای آنها اپلیکیشن نصب می‌کنیم. همچنین از ظرفیت مأموران قرائت کنتور که حالا وقت بیشتری دارند، برای ارتباط با مشتری و آموزش در این زمینه استفاده می‌شود.»

به گفته برهانی، این تلاشها 5 درصد از مطالبات معوق را جبران کرده و جای امیدواری است که تا پایان سال به هدف سال گذشته برسند.

پس از اجرای طرح حذف قبوض کاغذی برق، این شائبه به وجود آمد که دولت با اجرای این طرح قصد افزایش تعرفه برق را دارد؛ از این رو به تازگی از سوی مسئولان این حوزه اعلام شده که اگر با ارائه دلایل کافی، اشتباه صنعت برق آشکار شود، مشترک تا یکسال از پرداخت قبض برق معاف خواهد شد.

مدیر توزیع برق نی‌ریز هم این شایعه را تکذیب کرد و با بیان این که در سال جاری تعرفه‌های برق فقط یک بار افزایش داشته است، گفت: «این افزایش در اردیبهشت ماه امسال اعمال شد و بین ۷ تا ۲۴ درصد بین مشترکین کم مصرف و پرمصرف متفاوت است. ما سالی یک بار بیشتر افزایش قیمت تعرفه‌های برق نداریم.»

این در حالی است که به گزارش ایسنا و به گفته سخنگوی صنعت برق کشور، تنها ۱۶ درصد مشترکان بیش از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند. مصطفی رجبی‌مشهدی پیش‌بینی کرده است که از بابت صرفه‌جویی حذف قبوض کاغذی، ۳۰۰ میلیارد تومان به صنعت برق کشور کمک شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها