تعداد بازدید: ۷۴۳
کد خبر: ۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹ - 2020 12 January

در یکی از رشته‌های زیر مجموعه پزشکی درس می‌خوانم و ترم آخر هستم! 


برای پایان نامه در به در دنبال یک موضوع تازه می‌گشتم که هم تکراری نباشد و هم جذابیت داشته باشد و به قول معروف نو  و  دست اول باشد!!!


پدرم که با یکی از متخصصان جراحی از بچگی هم کلاس و دوست است به من توصیه کرد برای موضوع پایان‌نامه از تجارب آقای دکتر استفاده کنم!


یک روز عصر به کلینیک تخصصی رفتم و به دلیل ازدحام جمعیت منتظر نشستم تا تایم خلوتی برای دکتر پیش بیاید و من بتوانم با او صحبت کنم! 


ناگهان مرد میانسالی با عجله و ناراحتی وارد کلینیک شد و با دست پاچگی به منشی دکتر گفت همسرم دل درد دارد و نشانه‌ها و علائم آن بیانگر آپانديس است و آزمایشی را به منشی دکتر داد!


منشی نگاهی به مرد میانسال انداخت و در حالی که داشت نتیجه آزمایش را برای نشان دادن به دکتر داخل اتاق می‌برد گفت: اشتباه می‌کنی حاجی، همسرت آپاندیس ندارد. چون شما یک ماه پیش هم آمدید و آپاندیس همسرتان را عمل کردید. تا الان سابقه نداشته یک نفر دو بار آپاندیس داشته باشد!!!


این را که گفت داخل اتاق شد. چند لحظه بعد دکتر از اتاقش بیرون پرید و رو به مرد میانسال گفت: آزمایش همسرتان آپاندیس را نشان می‌دهد! آزمایش را بگیر و سریع به اورژانس بیمارستان بگو تا او را برای رفتن به اتاق عمل آماده کنند! 


من که از یک طرف از تعجب داشتم شاخ در می‌آوردم و از طرف دیگر موضوع پایان‌نامه را کشف کرده بودم سریع از کلینیک خارج شدم!


سریع شروع به نوشتن پروپوزال (طرح پیشنهادی) در خصوص موضوع: «امکان بروز آپاندیس دوباره در افرادی که آپاندیس خود را عمل کرده‌اند» کردم!


یک ماه زحمت کشیدم و تحقیق کردم و پروپوزالم را آماده کردم و تحویل استاد دادم! 


استاد راهنما تا موضوع روی جلد را دید لبخند معناداری زد و با تعجب پرسید چرا این موضوع را انتخاب کرده‌ام و اصلاً یک همچین چیزی امکان ندارد و پروپوزال را به دستم داد و با نگاهی ناامیدانه می‌خواست از من دور شود!


من که حسابی کم آورده بودم خودم را جمع و جور کردم و ماجرای همسر آن مرد میانسال را که در کلینیک اتفاق افتاده بود برای استاد شرح دادم! 


استاد راهنمایم که حسابی گیج و کنجکاو شده بود با من راه افتاد تا در خصوص این پدیده نادر که یک نفر بعد از عمل، دوباره آپاندیس بگیرد کنکاش کند!


وقتی به کلینیک تخصصی رسیدیم از منشی دکتر خواهش کردیم ترتیبی دهد چند دقیقه با دکتر صحبت کنیم!


همانطور که منتظر بودیم ناگهان مرد میانسال وارد شد! من سریع او را به استادم نشان دادم! او را صدا زدیم و در خصوص وضعیت همسرش از او سؤال کردیم و پرسیدیم: مگر می‌شود یک نفر دو تا آپاندیس داشته باشد؟! 


مرد گفت: نه نمی‌شود! ولی یک مرد که می‌تواند دو تا زن داشته باشد!


این را که گفت استاد راهنما بدون اینکه کلمه‌ای با من صحبت کند از من جدا شد!


ببخشید یک استاد راهنمای خوب و مهربون و با جنبه سراغ ندارید؟! الان چند ماهه دارم می‌گردم پیدا نمی‌کنم!
قربانتان غریب آشنا


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها