تعداد بازدید: ۱۱۹۷
کد خبر: ۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ - 2019 29 December
یادداشت اختصاصی
محمد جلالی دبیر خبر

۱۰ دیماه ۱۳۹۵ برای اولین بار توسط امام جمعه نی‌ریز اعلام شد که این شهرستان باید به دنبال اورژانس هوایی باشد.


پس از آن و در اسفندماه همان سال ۴ بالگرد بر آسمان فارس پرواز کرد و نی‌ریز سهمی در اورژانس هوایی نداشت و بالگردها به جهرم، لارستان، شیراز و آباده رسید.


در آن زمان به دلیل نزدیکی پایگاه جهرم و لار دعوا بر سر جابجای یک بالگرد به دیگر شهرستان‌ها بالا گرفت اما در آن زمان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: در تقسیم‌بندی‌، مرزهای استانی و شهرستانی لحاظ نمی‌گردد و اورژانس هوایی جهرم می‌تواند با توجه به سقف پروازی که برای آن در نظر گرفته شده تا مرز سیرجان را پوشش دهد.


در آن زمان هجمه‌ها به داشتن بالگرد برای شهر پر حادثه‌ای مثل نی‌ریز و جاده‌های پر خطرش کاهش یافت اما دو مسئله در هفته‌ای که گذشت سبب شد تا بار دیگر بر لزوم وجود اورژانس هوایی تأکید شود:


١- حادثه‌ای که در محور تک بانده‌ آباده‌طشک- نی‌ریز  رخ داد و منجر به فوت یکی از کارمندان فرمانداری جدیدالتأسیس بختگان شد.


٢- دیگری خبر تعجب برانگیز راه‌اندازی اورژانس هواپیمایی داراب و زرین‌دشت در شهرستان داراب بود که عملاً تراکم اورژانس هوایی در جنوب فارس به عدد ٣ رسید یعنی شهرستان‌های لارستان، جهرم و داراب!


و این در حالی است که شهرستان نی‌ریز با داشتن دومین وسعت در فارس، جاده‌های پرخطر و ترانزیت و همچنین وجود کارخانه‌های صنعتی متعدد هنوز از نعمت اورژانس هوایی برخوردار نیست و همین عامل سبب شده تا این مسئله تداعی گردد که نی‌ریز هیچ وقت سهمی نخواهد داشت و واگذاری‌ها اگر بر اساس حروف الفبا هم که باشد بی‌شک نی‌ریز آخرین شهر از داستان اورژانس هوایی خواهد بود!


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها