تعداد بازدید: ۱۲۰۸
کد خبر: ۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ - 2019 30 November
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز با بیان این که نمی‌شود روی پیامدهای گرانی بنزین پرده گذاشت، از مسئولان خواست که برای مبارزه با گرانی اقدام عملی و جدی کنند.

عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس:
آیت‌ا... سید‌محمد فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه 8 آذر، با بیان این که نمی‌شود روی گرانی اجناس حاصل از افزایش قیمت بنزین پرده گذاشت، گفت: «با قدم زدن ۴ نفر در بازار، نمی‌توان نرخ را کم کرد. با حرف مشکل مردم حل نمی‌شود. با خنده و به‌به و چه‌چه و وعده و وعید حل نمی‌شود. بازار را ببینید؛ همین گرانی بنزین چقدر روی آن تأثیر گذاشته؟! می‌گویند کرایه تاکسی از فرودگاه تا شهر شیراز ۱۵ هزار تومان بوده که به 45 هزار تومان افزایش یافته. نه راننده تاکسی رویش می‌شود بگوید این قدر پول بده و نه آن مسافر توان پرداخت دارد. در همین نی‌ریز ما، کرایه از شهر تا جعفرآباد ۱۵ هزار تومان بوده که به 20 هزار تومان افزایش یافته. حالا آقایان می‌خواهند کتمان کنند، می‌خواهند نکنند.»

ایشان اضافه کرد: «مگر می‌شود روی گرانی پرده گذاشت؟ مردم ما بیدار و هشیارند. آقایان بیایند میان مردم بنشینند و با آنها صحبت کنند. کنار دست آنها باشند و درددلشان را بشنوند. با پشت میز نشستن و حرف زدن که کار درست نمی‌شود. حال بعد از ۴۰ سال دیوان عدالت اداری جلسه گرفته که با مردم صحبت کند؛ آیا این درست است؟ همیشه باید در میان مردم باشید، همیشه باید یار مردم باشید، همیشه باید به حرف آنها گوش دهید و درددلشان را بشنوید. راه چاره پیدا کنید تا بتوانند احقاق حق کنند و حقشان را بگیرند.»

خطیب جمعه نی‌ریز به اعتراضات اخیر در کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: «رهبر انقلاب روز چهارشنبه در جمع بسیجیان فرمودند: این غائله‌ای که در کشور ایجاد شد با تحریک استکبار جهانی و صهیونیسم به وقوع پیوست؛ ولی ملت بزرگ ایران در برابر این توطئه ایستادند و صفوف خود را از اشرار جدا کردند.»

عضو خبرگان رهبری در جایی دیگر با بیان این که در طول 40 سال، 35 انتخابات داشتیم که مردم در آن شرکت کردند، عنوان داشت: «حال بعد از 40 سال که گام دوم انقلاب است، قرار شده در دوم اسفند انتخابات مجلس انجام شود. باید افراد شایسته به مجلس بروند. مسئولان نظام قانون را رعایت کنند. شورای نگهبان هم همین طور تا مجلس زنده به وجود آید و بتواند مشکل مردم را حل کند.»

آیت‌ا... فقیه افزود: «در مورد مسئله اقتصاد، گفتگو با اروپا نتیجه نداد. باید تکیه بر نیروهای داخلی کرد و تولید را رونق داد تا ساختار اقتصاد بیمار ما درمان و در نبود نفت هم از راه‌های دیگری کسری بودجه تأمین شود. گفته می‌شود اگر اقتصاد و تولید درست باشد، با ۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات می‌توان کسری بودجه را جبران کرد.»

ایشان اضافه کرد: «اگر از از روی حساب و کتاب حرکت کرده بودیم، دشمن نمی‌توانست این ضربه را وارد کند. مطالبات رهبری زیاد است. برخی امور را ایشان ۱۵ سال است از دولتها خواسته و هنوز عمل نکرده‌اند؛ مثل اطلاعات ملی، مسئله فضای مجازی و اقتصاد مقاومتی و رونق تولید که از خواسته‌های ایشان است و باید به آن توجه و انجام وظیفه کنیم.» 

امام جمعه نی‌ریز همچنین سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی را گرامی داشت و گفت که او در زمان پهلوی قیام کرد و در راه آزادی کشور به شهادت رسید.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها