تعداد بازدید: ۱۲۸۸
کد خبر: ۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ - 2019 29 November
مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به انتقال آب از سد ملاصدرا به سمت سد درودزن، طی روزهای آینده خاطرنشان کرد: حق‌آبه تالاب بختگان به میزان ۴۰ میلیون مترمکعب به زودی رهاسازی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا دهقانی در شورای حفاظت منابع آبی فارس افزود: علاوه بر حق‌آبه دریاچه بختگان، سهم آب بخش کشاورزی برای آبیاری ٤٦ هزار و ٨٠٠ هکتار نیز به زودی از سد درودزن آزاد خواهد شد.

دهقانی گفت: سد درودزن یک سد چند منظوره است که آب مورد نیاز شهرستان‌ مرودشت، کلانشهر شیراز و صنایع واقع در مسیر،حقابه زیست محیطی دریاچه‌های طشک و بختگان و بخش کشاورزی را تامین می‌کند و اخیرا نیز مقرر شده که آب مورد نیاز صنعت و شرب شهرستان خرامه از این سد تامین شود.

او به ورودی سدهای ملاصدرا و درودزن در تاریخ ٨ آبان اشاره و اضافه کرد: ورودی دو سد ملاصدرا و درودزن تا امروز به ترتیب ١٦٠ میلیون و ٥٠٠ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنین حجم کل سد دروزن را یک میلیارد مترمکعب و سد ملاصدرا را ۴۴۰ میلیون متر مکعب اعلام و خاطرنشان کرد: ٣٠٠ میلیون متر مکعب از کل حجم سد درودزن و ٦٠ میلیون متر مکعب از حجم کل سد ملاصدرا را حجم پایداری سد تشکیل داده است.

دهقانی ادامه داد: براساس موافقت شورای حفاظت منابع آیی استان فارس، طی چند روز آینده نیز بخشی از آب سد ملاصدرا برای انتقال به سد درودزن با هدف تامین حق آبه زیست محیطی و آب کشاورزان منطقه رهاسازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ارائه تجربیات تعیین حق آبه در کشاورزی، ارائه برنامه‌های عملیاتی محدوده‌های مطالعاتی استان در راستای احیاء و تعادل بخشی آب زیر زمینی و ارائه و تصویب برنامه سازگاری با کم آبی استان فارس از مهمترین دستور کارهای سومین جلسه شورای حفاظت منابع آبی فارس بود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها