تعداد بازدید: ۱۳۵۷
کد خبر: ۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ - 2019 23 November
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز به نقش غفلت مجلس و دولت در اعتراضات اخیر اشاره کرد و گفت که قرار بود مسئولان قبل از گران کردن بنزین، مردم را هشیار و راضی کنند.
عابد نعمتی، هورگان: آیت‌ا... سید‌محمد فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه 1 آذر، با بیان این که مجلس و دولت در جریان برنامه‌ریزی برای گران کردن بنزین غفلت کردند، اظهار داشت: «قرار بود قبل از این کار مردم را هشیار، راضی و قانع کنند و سپس مراحل خودش را طی کند. اما مجلس و دولت ما غفلت کردند. مسئولان در این 40 سال فکر و برنامه‌ریزی نکردند. با نخبگان صحبت نکردند و یک مرتبه بدون مقدمه ابلاغ نمودند و مردم هم ناراضی شدند؛ آن هم با این شرایط سخت که امروز بر ما حاکم است.»

آیت‌ا... فقیه با بیان این که دولت و مجلس باید مراقب باشند، گفت: «این ساده‌لوحی است که بگوییم بنزین گران می‌شود و قیمت اجناس سر جایش می‌ماند.‌»

خطیب جمعه نی‌ریز افزود: «مردم حقشان است نسبت به حقوقشان اعتراض کنند. اما یک عده دشمن از نارضایتی مردم سوء استفاده می‌کنند. ببینید چقدر به کشور اسلامی ایران ضربه زدند و چه نقشه‌هایی داشتند؛ اما با راهنمایی رهبر انقلاب و ایستادگی نیروهای جان بر کف جلوی آن گرفته شد. دشمنان نقشه داشتند که بعد از عراق و لبنان سراغ ما بیایند و هنگام برگزاری انتخابات کشور را به هم بریزند؛ اما مکرشان آشکار شد.»

ایشان گفت: «بر همه واجب است که برای حفظ دولت اسلامی مخبر باشند و برای حفظ امنیت کشور و استقلالشان بکوشند.شما مردم همه باید اطلاعاتی باشید و همکاری کنید.»

عضو خبرگان رهبری هدفمند شدن یارانه‌ها را مورد تأیید همگان بخصوص متخصصان علم اقتصاد دانست و گفت: «یارانه‌های پشت پرده خیلی زیاد است. 900 هزار میلیارد تومان یارانه غیرمستقیم است که 600 هزار میلیارد تومان آن مربوط به انرژی است و 300 هزار میلیاردش خرج طبقات مرفه سه دهک می‌شود. یعنی 30 درصد جمعیت از نیمی از این 300 هزار میلیارد و 70 درصد جمعیت از 300 هزار میلیارد دیگر استفاده می‌کنند. آن هم که یک بخشش قاچاق می‌شود.»

امام جمعه نی‌ریز هفته بسیج مستضعفان را تبریک گفت و عنوان داشت: «در عراق حشدالشعبی و در بیروت حزب‌ا... است. هر جا که به حرف امام رسیدند، موفق شدند. این که می‌بینید با سپاه و بسیج و مردان حق مبارزه دارند، برای همین است. چون بسیج اهل ایمان و تقوا است، شهادت طلب است و خالصانه وارد میدان می‌شود.»

در بین دو نماز، سرهنگ درستکار فرمانده سپاه ناحیه نی‌ریز به مناسبت هفته بسیج سخنرانی و به نقش بسیج در 40 سال گذشته و همچنین کنترل اعتراضات اخیر اشاره کرد.

بعد از مراسم نماز جمعه نیز عده‌ای از نمازگزاران راهپیمایی کردند و علیه اعتراضات اخیر و دشمنان شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها