تعداد بازدید: ۱۰۸۶
کد خبر: ۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ - 2019 17 November
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز فاصله طبقاتی موجود را با اسلام ناسازگار دانست و گفت: «در جامعه‌ای که تابع پیامبر است، نباید تبعیض باشد.»
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس:
آیت‌ا... سید‌محمد فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه 24 آبان، ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) را تبریک گفت و عنوان داشت: «در جامعه‌ای که تابع پیامبر اسلام است، نباید تبعیض باشد. در چنین جامعه‌ای ضعفا، مستمندان و محرومان اجتماع باید بتوانند بدون دردسر حقشان را بگیرند. اما فاصله طبقاتی در این جامعه، با اسلام سازگار نیست.»

خطیب جمعه نی‌ریز افزود: «باید این تبعیض برداشته شود و مردمان محروم به نوایی برسند. انقلاب برای محرومان و ضعفای کشور است؛ نه برای این سرمایه‌داران بی‌ارزش و برای رباخواران که استفاده سوء می‌کنند و سرمایه مملکت را به غارت می‌برند.»

آیت‌ا... فقیه گفت: «قوای ثلاثه کشور باید در صدد خدمت به محرومان باشند؛ نه این که هر روز گرفتاری و گرانی بیشتر شود. به مردم محروم فشار نیاید و این طور نباشد که هزاران میلیارد از مردم ببرند و کسی کارشان نداشته باشد.»

عضو خبرگان رهبری  از قوه قضائیه تشکر کرد که به گفته وی در صدر ایجاد عدالت است تا حلقوم ظالمان را بفشرد.

خطیب جمعه نی‌ریز عنوان داشت: «این حرکت نمایشی نیست و واقعیت دارد. دستگاه‌های دیگر هم باید با فساد مبارزه کنند.»

امام جمعه نی‌ریز در جایی دیگر به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: «مقام معظم رهبری خیلی اصرار دارند که مردم کتاب بخوانند و مطالعه کنند. کتاب باید در سبد خانواده باشد.»

ایشان به پزشکان توصیه کرد بیماری دیابت که قشر وسیعی از جامعه را فرا گرفته، بیشتر برای مردم تشریح کنند.

آیت‌ا... فقیه با بیان این که از همه مسئولان شهرستان گلایه دارد، گفت: «40 سال از انقلاب گذشته و این بافت فرسوده در کنار امامزادگان و مصلا هنوز باقی است. آن طرف شهر تا پلنگان پیش می‌روند؛ ولی اینجا کنار شهدا چرا نباید با دیگر نقاط شهر همگون باشد؟من به استاندار نامه نوشتم و نماینده هم امضا کرده تا خیابان کنار مصلا آسفالت شود. یک زمان اینجا مرکز شهر بوده؛ ولی امروز ویرانه شده است.»
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها