تعداد بازدید: ۳۰۶۰
کد خبر: ۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ - 2016 14 November
شهر فرنگ
زاپاس فیلمی به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سید امیر پروین حسینی محصول سال ۱۳۹۴ است.

این فیلم برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است. فیلم زاپاس در ۲ تیر ۱۳۹۵ در سینماهای ایران اکران شده است.


خلاصه داستان
یک تیم فوتبال که در دسته سوم کشور فعالیت می‌کرده است به دسته دوم صعود می‌کند، سعید با بازی «جواد عزتی» در نقش اصلی در این راه در آخرین لحظات بازی آخر دچار مصدومیت تاندون پا می‌شود و سلامتی اش به خطر می‌افتد و …


نقدها
کیوان کثیریان: فیلمی سرخوش و سرحال است که در میان تولیدات عبوس سینمای ایران اتفاق خوبی است. برزو نیک نژاد توانسته از ظرفیت‌های کمیک بازیگرانی چون مهران فر، مقدمی، رامین فر و جعفری خوب استفاده کند و لحظات مفرحی بسازد. بازی پسر بچه فیلم، ماهان نصیری که بیشتر در فیلم «یحیی سکوت نکرد» درخشیده بود، همچنان عالیست.


مسعود فراستی: فیلم بسیار متوسطی است و عقب‌تر از «ناخواسته» اما تا اینجا بهترین فیلم جشنواره است. هم جعفری خوب است هم عزتی. کمدی کوچک قابل تحملی است. هر چند پایانش در نیامده است.


در این فیلم امیر جعفری، ریما رامین‌فر، جواد عزتی، الناز حبیبی، احمد مهران فر، شبنم مقدمی، ماهان نصیری، صفر روحی و    الله قلی نظری نقش‌آفرینی می‌کنند.


شبنم مقدمی در این فیلم سیمرغ بلورین (به طور مشترک به همراه فیلم نفس) سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را کسب نمود.


ایمان امیدواری  به همراه بادیگارد نامزد بهترین چهره‌پردازی همان دوره از جشنواره  شد.


یادداشت برزو نیک نژاد، کارگردان فیلم «زاپاس»: همه تلاشم را کردم ملودرام اجتماعی را با روایت شیرینی به تصویر بکشم و مخاطب را با قصه آن درگیر کنم.

حتی با این که مضمون «زاپاس» کاملاً اجتماعی است، گاهی لبخند بر روی لب مخاطب بنشانم. موضوع قصه «زاپاس» مدت‌ها مرا درگیر خودش کرده بود و دوست داشتم مخاطب عام را هم با آن همراه کنم.


زاپاس در گیشه به فروش ٤,٨١٥.٦٩١.٢٠٠ تومان رسید.

 

برچسب ها: زاپاس
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها