تعداد بازدید: ۹۴۷
کد خبر: ۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ - 2019 12 November
در راستای پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل، واکسیناسیون طیور بومی با واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما از ابتدای آبان ماه سال جاری با اولویت نقاط پرخطر آغاز شده است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نی‌ریز گفت: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل طیور بومی و ایجاد سطح مؤثر ایمنی از بیماری مذکور، واکسیناسیون طیور بومی با واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما از ابتدای آبان ماه سال جاری با اولویت نقاط پرخطر آغاز شده است.

حمید رضا ممتازیان افزود: در این طرح ٥٠ هزار قطعه از طیور بومی روستاهای اطراف واحدهای صنعتی پرورش طیور و زیستگاه های پرندگان مهاجر، تحت پوشش واکسن نیوکاسل آشامیدنی قرار گرفتند.

وی با اشاره به رایگان بودن واکسیناسیون افزود :  این طرح با اطلاع رسانی به موقع دهیاران و شوراهای اسلامی همراه بوده است که با مشارکت ٤ گروه از کارشناسان این اداره تا نیمه آبان ماه  ادامه خواهد داشت.

ممتازیان با اشاره به مصرف٥٠ هزار دوز واکسن نیوکاسل دراین طرح تصریح کرد: اهالی بخش ها و روستاها برای هرگونه اطلاع از زمان و نحوه اجرای این طرح می توانند با تلفن ٥٣٨٣٨٥٠٠ اداره دامپزشکی نی‌ریز تماس بگیرند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها