تعداد بازدید: ۸۹۹
کد خبر: ۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸ - 2019 12 November
زمانی که کارمند بومی نباشد به دلیل گرفتاری‌های شخصی امکان انجام امور را ندارد.
 نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه و نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب یک فوریت طرح بومی گزینی در استخدام‌های دولتی در نشست علنی مجلس خبرداد.

به گزارش عصرایران؛ علی ساری اعلام کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح (یکشنبه) پارلمان پس از مخالفت با دوفوریت طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری با ۱۳۱ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن با یک فوریت طرح مذکور موافقت کردند.

به گفته او، در صورت تصویب طرح مزبور، دولت ملزم به بومی گزینی در استخدام‌های دولتی می‌شود، بنابراین وقتی در شهرستان‌ها نیروهای بومی و نخبه و با استعداد وجود دارند و می‌توانند در مشاغل دولتی همان شهرستان یا مراکز استان کار کنند.

نماینده اهواز در ادامه گفت: اولویت اشتغال و استخدام بومی‌ها در استخدامات دولتی باید مد نظر قرار بگیرد زیرا با جذب نیروهای غیربومی فرد استخدام شده از فردای استخدام به دنبال انتقال به شهر خود است.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه زمانی که کارمند بومی نباشد به دلیل گرفتاری‌های شخصی امکان انجام امور را ندارد، تأکید کرد: با جذب افراد غیربومی جوانان تحصیلکرده شهرها امکان استفاده از فرصت به دست آمده را از دست می‌دهند و سرخورده می‌شوند.

وی با اشاره به نبود بومی گزینی در آزمون استخدامی توضیح داد: به همین دلیل افراد از شهرهای مختلف پذیرش می‌شوند که این هزینه‌های زیادی را به وجود آورده و در نهایت هم ممکن است آنها به دنبال انتقال باشند؛ لذا باید بومی گزینی را لحاظ کرد.

ساری در پایان از نامه نگاری نمایندگان به رئیس‌جمهور برای توقف موقت استخدام‌ها تا اجرای کامل این مصوبه برای جلوگیری از استخدام غیربومی‌ها خبر داد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها