تعداد بازدید: ۲۲۰۴
کد خبر: ۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰ - 2019 05 November
مانور مشترک ایمنی در برابر بمباران هوایی، پناهگیری، تخلیه و اسکان اضطراری توسط گروه‌های آموزش دیده کارگروه پدافند غیرعامل در شهرستان نی ریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان نی ریز ، سه شنبه 14 آبان مانور مشترک ایمنی در برابر بمباران هوایی، پناهگیری، تخلیه و اسکان اضطراری توسط گروه‌های آموزش دیده کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان نی ریز با حضور حمید یزدان پناه فرماندار،رئیس ستاد بحران  و جمعی از مسئولان در محوطه دبیرستان دخترانه عصمتیه نی ریز برگزار شد.

در این مانور گروه‌های ویژه امداد و نجات جمعیت هلال احمر  نی ریزبه همراه اکیپ اعضای کارگروه پدافند غیر عامل این شهرستان اعم از آموزش و پرورش، امور آب، نیروی انتظامی، اورژانس، بهداشت و درمان، گاز، برق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آتش نشانی ، بهزیستی به صورت نمادین پس از بمباران هوایی مدرسه به یاری حادثه دیدگان فرضی پرداخته و آمادگی خود را در تخلیه و اسکان اضطراری و نجات و درمان مصدومان به نمایش گذاشتند.

دانش آموزان نیز در این مانور قبل و بعد از احتمال حمله هوایی یا اصابت راکت فرضی دشمن با به صدا درآمدن آژیر نیز با سه وضعیت زرد، قرمز و سفید و همچنین اقدامات اولیه با این گونه بحران‌ها از جمله خروج اضطراری از ساختمان و پناه گیری صحیح آشنا شده و گروه‌های امدادی در این مانور به امداد و نجات مجروحان پرداخته و آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.

حمید یزدان پناه فرماندار شهرستان نی ریز، ناظران فنی و روسای دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه پدافند غیر عامل نیز در این مانور حضور داشتند، گروه‌های امداد و نجات و اسکان اضطراری هلال احمر نی ریز با برپایی چادر و بیمارستان صحرایی به نجات جان حادثه دیدگان فرضی پرداختند.

شایان ذکر است در حاشیه این مانور فرماندار و رييس ستاد بحران شهرستان نی ریز هدف از برگزاري اين رزمايش را آمادگي جهت به حداقل رساندن ضربات دشمن فرضي و احتمالي در جريان بمباران هوايي برشمرد وافزود برگزاري اینگونه رزمايش ها در قالب پدافند غيرعامل در مدارس، باعث توانمند سازي و هوشياري دانش آموزان در برابر انواع تهديدها خواهد شد.








نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها