تعداد بازدید: ۱۲۶۳
کد خبر: ۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ - 2019 05 November
دختر 2 ساله ای که با چراغ نفتی دچار سوختگی 40 درصد شده بود به مرکز درمانی فارس اعزام شد.
حسین قانع؛ هورگان: بنا بر اعلام محمد حسین کچویی مدیر اورژانس 115 نی ریز، یک دختر 2.5 ساله روز پنجشنبه  8 آبانماه در ساعت 13:50 در شهرک تنگ حنا دچار سوختگی با چراغ نفتی گردید. با حضور تکنسین های اورژانس چاه مهکی در محل مشاهده شد که این کودک 2.5 ساله از چندین ناحیه بدن دچار سوختگی شدید شده است. این کودک با دریافت کمک های اولیه  و به سرعت به بیمارستان شهدای نی ریز منتقل شد.

به گفته محمد حسین بخش پور مسئول اورژانس بیمارستان شهدای نی ریز،  این کودک در ساعت حدود 15 وارد اورژانس بیمارستان شهدا شد. این  کودک به سرعت تحت معاینه توسط پزشک اورژانس قرار گرفت، او دچار40 درصد سوختگی از ناحیه هر دو پا، باسن، کمر، پشت کمر، صورت، گردن  و هر دو دست  دچار شده بود.

این کودک توسط متخصصان جراحی دکتر وحید انتظاری و دکتر انجو متخصص بیهوشی ویزیت  شد. به خاطر اینکه کودک از ناحیه گردن  دچار آسیب شدید شده بود و احتمال بسته شدن راه های هوایی اش وجود داشت اقدام به لوله گذاری در ریه کودک گردید.

 بخش پور گفت: وضعیت سوختگی این کودک به گونه ای بود  که امکان تزریق وریدی  دارو و سرم  بسیار با مشکل و با مهارت پرستاران مجرب  اورژانس انجام شد.

 این کودک سرانجام  در ساعت 18 همان روز به بیمارستان سوانح سوختگی امیر المؤمنین شیراز برای ادامه درمان اعزام شد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها