تعداد بازدید: ۱۷۸۲
کد خبر: ۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ - 2019 28 October
در پی نشست های تیم کارشناسی استان فارس، قیمت جدید نان در فارس تعیین و ابلاغ شد.
ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در پی نشست های تیم کارشناسی این استان که متشکل از نهادهای ذی ربط است، قیمت جدید نان در فارس تعیین و ابلاغ شد.

حمیدرضا ایزدی، شنبه بیان داشت: این نشست‌ها در استان فارس بر اساس مصوبات و ابلاغیه کارگروه گندم، آرد و نان کشور به استانداران مبنی بر تعیین قیمت جدید نان بر اساس مولفه‌های تعیین کننده قیمت از قبیل، افزایش قیمت آرد و سایر هزینه های تهیه، تولید و توزیع نان برگزار شد.   

وی افزود: تیم کارشناسی فارس که در نشست‌های این استان به بررسی و چگونگی تعیین قیمت نان در فارس پرداختند، متشکل از نمایندگان استانداری، فرمانداری شهرستان شیراز، سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، شرکت غله و خدمات بازرگانی، اتاق اصناف و اتحادیه صنف نانوایان بودند.

ایزدی ادامه داد: پس از انجام کارشناسی‌های لازم در کارگروه‌های تخصصی مرتبط، مراتب برای تصمیم گیری نهایی به کارگروه گندم، آرد و نان استان فارس ارجاع داده شد و این کارگروه در پی چندین نشست و بحث و تبادل نظر در این زمینه در نهایت موضوع تعدیل قیمت‌ها را مصوب کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه گندم، آرد و نان این استان، قیمت نان سنگک در فارس بدون تغییر در وزن چانه خمیر که هم اینک ۵۰۰ گرم است از ۱۱ هزار ریال به ۱۴ هزار و ۵۰۰ ریال و بهای نان لواش با وزن چانه ۲۰۰ گرم از ۲ هزار و ۵۰۰ ریال به سه هزار و ۲۰۰ ریال افزایش یافت.  

ایزدی، با اشاره به اینکه قیمت‌های جدید نان از ابتدای آبان ۹۸ لازم الاجراست، گفت: طرح نظارتی با همکاری تعزیرات حکومتی، بازرسی اتاق اصناف و نمایندگان اتحادیه‌های صنف نانوایان در دستور کار قرار دارد تا قیمت و وزن نان در نانوایی‌ها کنترل شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم اینک افزایش بهای انواع نان در استان فارس هم از حیث درصد رشد و هم به لحاظ قدر مطلق قیمت از سایر نرخ‌های تعیین شده در دیگر کلان شهرهای کشور پایین تر است.

او گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده، در حال حاضر، بهای نان سنگک در استان تهران با وزن چانه ۴۴۰ گرمی ۱۸۰۰ تومان، استان خراسان رضوی با وزن ۴۰۰ گرم ۱۴۰۰ تومان، استان اصفهان با وزن ۴۰۰ گرم ۱۳۰۰ تومان، استان آذربایجان شرقی با وزن ۴۲۰ گرم ۱۵۰۰ تومان و استان قم با وزن ۵۰۰ گرم ۱۵۰۰ تومان است.

وی همچنین در مورد قیمت نان لواش در استان‌های نام برده اظهار داشت: قیمت این نوع نان در استان تهران با وزن چانه ۱۴۰ گرمی ۳۰۰ تومان، خراسان رضوی با وزن ۱۵۰ گرم ۲۷۵ تومان، استان اصفهان با وزن ۲۰۰ گرم ۳۵۰ تومان، استان قم با وزن ۲۰۰ گرم ۴۰۰ تومان و آذربایجان شرقی با وزن ۱۳۵ گرم ۲۵۰ تومان است در حالی که بهای این نان در استان فارس با وزن چانه ۲۰۰ گرم ۳۲۰ تومان تصویب شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی، ضمن بازرسی از نحوه اجرای دقیق قیمت ها، از همه شهروندان نیز درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها