تعداد بازدید: ۸۹۹
کد خبر: ۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ - 2019 27 October

اورژانس ١١٥ 
سؤال:


پنجشنبه سر جاده ابتدای بولوار امام رضا تریلی از روی پای  فرد میانسالی رد شد. به پلیس  ١١٠ که زنگ زدیم، آمدند کروکی کشیدند. بعد به اورژانس که تماس گرفتیم، نیامدند و گفتند سرپایی است؛ خودتان بیاوریدش. در بیمارستان هم او را قبول نکردند؛ نامه اورژانس یا گزارش کلانتری خواستند و گفتند تا هزینه را واریز نکنید، بیمار را بستری نمی‌کنیم؛ این در حالی بود که بیمار پولی همراهش نبود. خلاصه نزدیک به ٣ ساعت گذشت و از پای بیمار عکسی نگرفتند. بعد از سه چهار ساعت که عکس گرفته شد، دکتر به محض دیدن آن، مصدوم را به اتاق عمل منتقل کرد. حال می‌خواهم بدانم این بیمار اورژانسی بوده یا نه؟

 


جوابیه:
اولن سرپایی منظور این بوده که تریلی از روی سرِ پای او رد شده نه جای دیگر و آن سرپایی که در ذهن شماست منظور نبوده.


دومن هنوز این معما برای ما حل نشده که این فرد میانسال چطور ایستاده که تریلی فقط روی پای او رد شده؟ باید حداقل دماغ یا شکم او را هم خراش می‌داد که معاینات تشخیصی ما چیزی نشان نداد.


سومن دکتر که او را به اتاق عمل برده به علت بدحالی او نبوده. بلکه بردیمش اتاق عمل و هر چه گشتیم کمتر خراشی روی بدن او مشاهده کردیم. به همین دلیل از درِ آنطرفی مرخصش کردیم رفت خانه.

جهاد کشاورزی
سؤال:
گراز باعث خرابی و ضرر و زیان شدید به باغهای انار منطقه رودخور شده است؛ خسارت آن را چه کسی پرداخت می‌کند؟ 


آیا تمهیدانی برای جلوگیری از ضرر و زیان به باغات دارید؟


جوابیه:
ضرر و زیان را هر کسی وارد آورده خودش باید بپردازد.


برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی راهکارهای زیر پیشنهاد می‌شود:


١- دور باغ را فنس‌کشی کنید.


٢- چند سگ فوق وحشی در باغ رها کنید.


٣- مواظب ساخت و پاخت سگها با گرازها باشید که بیچاره‌اتان می‌کنند.


اداره گاز - توزیع برق
سؤال:


خانه‌هایی که برای آنها قبض گاز یا برق نیامده باید چه کنند؟ چطور بدانند که باید قبض را پرداخت کنند؟ شماره اشتراک را هم به اداره مربوطه پیامک کرده‌ایم؛ ولی خبری از قبض نیست.
جوابیه قل‌مراد:


وا... یک کاری سر ملت درآورده‌اند که قبض می‌آید یک دردی داریم، نمی‌آید صد تا درد داریم. مثل مجرمی هستیم که برایمان شلاق بریده‌اند و نمی‌آیند بزنند. التماس می‌کنیم شما را به خدا بیایید این شلاق ما را بزنید ولی نمی‌آیند.

اتاق اصناف
سؤال:
چرا مسئولان اصناف روی قیمتها نظارتی ندارند؟ لوازم و وسایل مورد نیاز مردم ثانیه‌ای گران می‌شود. قبض برق و آب و گاز که بیداد می‌کند. قیمت مسکن و خورد و خوراک هم گران شده. چه طوری مردم زندگی کنند؟ خدا داده به پولدارها؛ فقط این وسط قشر متوسط و ضعیف است که دارد روز به روز فشار بیشتری تحمل می‌کند. برای همین طلاق، خودکشی و ناراحتی‌های اعصاب زیاد شده است.


جوابیه قل‌مراد:
این که پرسیده‌اید: مردم چطوری زندگی می‌کنند؟
باید بگویم همینطوری که تا حالا زندگی می‌کرده‌اند.
شاید بگویید: این که زندگی نیست مردگی است.


که باید بگویم: بالاخره همین که زنده‌اند باید خدا را شکر کنند. اگر هم مردند که از این زندگی و فلاکت نجات پیدا می‌کنند. پس در هر دو حالت نعمتی موجود است و بر هر نعمت شکری واجب.


از دست و زبان که برآید
کر عهده شکرش به در آید


این هم که می‌گویید: دارد روز به روز به آن فشار بیشتری می‌آید ...


باید بگویم: اتفاقاً نکته انحرافی آن همینجاست که «این وسط قشر متوسط و ضعیف دارد روز به روز فشار بیشتری تحمل می‌کند». خب شاکر مسئولان عظام باشید که تدریجی فشار می‌دهند که اگر یکهو فشار دهند خوبیت ندارد. پس همه با هم:
مسئولا مچکریم!


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها