تعداد بازدید: ۱۶۳۵
کد خبر: ۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱ - 2019 27 October
استخر همچنان تعطیل است و علاقه‌مندان باید در انتظار حل و فصل اختلافات بین پیمانکار و ادارات مختلف باشند.
محمدصادق رجبی گروه ورزش: پیمانکار در مورد تعطیلی استخر دلایل زیادی به میان می‌آورد که مهم‌ترین آن هزینه بالای آب و نداشتن صرفه اقتصادی است.

محسن هوشمند می‌گوید: ما در استخر سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا سود‌آوری داشته باشد ولی در حال حاضر ضررده است.

او دلایل ضرردهی را هزینه بالای خرید آب از شهرداری، و ‌تجاری بودن تعرفه آب،‌ برق و گاز استخر عنوان می‌کند.

هوشمند این را هم اضافه کرد: با این هزینه‌ها من چگونه می‌توانم ١٠ سال آینده استخر را صحیح و سالم تحویل اداره ورزش و جوانان دهم؟

وی با اشاره به جلسه ١ دی ١٣٩٧ گفت: در جلسه شورای ورزش مصوب شد تا به طور موقت شهرداری به ما آب بدهد تا اداره کل ورزش و جوانان مشکل آب ما را برطرف کند اما مشکل هنوز حل نشده و ما در طول این چند ماه برای اداره استخر مجبور بودیم قبض‌های کل مجموعه کوه‌سرخ (خوابگاه و سالن) را پرداخت کنیم.

به عقیده هوشمند مسئولان نی‌ریز تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری او در نی‌ریز ندارند و می‌گوید: به هر طریق به دنبال سنگ‌اندازی هستند. برای نمونه شهردار و شورای شهر به من گفته‌اند اگر در زمان عقد قرارداد ما بر سرکار بودیم نمی‌گذاشتیم شما استخر را بردارید.

او می‌گوید: با این شرایط حاضرم استخر را به شهرداری واگذار کنم. ولی در صورتی که آب را با تعرفه آموزشی مثل تمام ایران به ما بفروشند (شهرداری و آبفا شهری) ما ادامه کار می‌دهیم.

در حال حاضر شهرداری آب را ساعتی ٢٥ هزار تومان به ما می‌فروشد که می‌شود ماهی ٣ میلیون تومان. خواسته ما این است که شهرداری برای آبی که به ما می‌دهد کنتور نصب کند و آب بها را با تعرفه آموزشی بگیرد.

پیمانکار در حالی هزینه آب را ماهی ٣ میلیون تومان ذکر می‌کند که شهردار هزینه سه ماهه آب استخر را ١,٥ میلیون تومان عنوان می‌کند.

شهردار نی‌ریز در مورد قرارداد استخر می‌گوید: نظارت بر این قرارداد وظیفه شهرداری نیست. برون سپاری استخر نی‌ریز توسط سازمان برنامه و بودجه و اداره‌کل ورزش و جوانان فارس صورت گرفته و نظارت بر کیفیت فرآیند تعمیر و راه‌اندازی و همچنین کیفیت خدمات‌دهی استخر در حیطه اختیارات دفتر فنی استانداری، معاونت عمرانی فرمانداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان است.

حامد فرغت این را هم اضافه می‌کند: تا جایی که من اطلاع دارم چندین بار دستگاه‌های متولی بر استخر نظارت کرده و تذکرات لازم را با توجه به قرارداد به ایشان داده‌اند.

وی در خصوص تأمین آب استخر می‌گوید: شهرداری نی‌ریز هیچگونه وظیفه‌ای ندارد ولی براساس مصوبه شورای ورزش در دی ماه سال گذشته قرار بر این شد که به صورت موقت آب استخر توسط شهرداری تأمین شود تا بهره‌بردار مشکل را با خرید اشتراک و انشعاب آب مجاز حل کند، اما با گذشت حدود ١٠ ماه مشکل هنوز وجود دارد.

فرغت می‌افزاید: در طول این ١٠ ماه بدون هیچ کوتاهی و علیرغم وجود موانع و محدودیت‌های قانونی، آب استخر توسط شهرداری تأمین شده و حتی برای پرداخت آب بها هم به بهره‌بردار فشار نیاوردیم و هنوز هم صرفاً به نیت رفاه شهروندان حاضریم آب را تأمین کنیم.

او در مورد ادعای پیمانکار که شهرداری به دنبال مدیریت استخر است می‌گوید: ما هیچ نیاز مالی و اجتماعی به تصدی‌گری در این زمینه نداریم و اساساً به دلیل کثرت فعالیت‌های شهرداری فرصتی برای این موضوع نداریم.

در جلسه شواری حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بهره‌بردار عنوان ‌کرد در صورت پرداخت آب بها به شهرداری دچار زیان مالی خواهد شد و امکان ادامه‌ فعالیت نخواهد داشت که من همانجا در پاسخ گفتم: هزینه سه ماه آب بهای استخر ١,٥ میلیون تومان شده است. اگر واقعاً استخر با این ١.٥ میلیون به ضرردهی می‌افتد، ما حاضریم مدیریت این استخر را تحویل بگیریم.

شهردار نی‌ریز می‌گوید: تا امروز هیچگونه گزارشی در مورد مشکل تأمین آب استخر به من یا معاونت خدمات شهری شهرداری داده نشده و ما همچنان حاضر به تأمین آب استخر به خاطر شهروندان هستیم.

فرغت عنوان می‌دارد: در آخرین جلسه شورای ورزش در زمان فرماندار سابق مطرح و مصوب شد که اگر دوباره استخر به هردلیلی تعطیل شد پیگیری می‌کنیم تا مدیریت آن دوباره به اداره ورزش و جوانان باز گردد که به نظرم شورای ورزش برای دفاع از حقوق شهروندان نی‌ریزی می‌بایست با قاطعیت مصوبه خود را اجرا کند.

شهرام مختاری رئیس اداره ورزش و جوانان در این مورد سکوت کرد و پاسخگویی را به بعد از جلسه مدیرکل و فرماندار موکول نمود. به همان روالی که پیش از این نیز در این باره سکوت کرده بود.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
0
واقعن باعث تاسفه جهان سوم که می گن ینی همین یه استخر رو نمی تونن تو یه شهر مدیریت کنن لج ولجبازی توسطوح مدیریتی کشور از بالا تا پایین که نمونش همین مدیریت کوچیک یه استخره، نشون دهنده بدبختی و عقب موندگی ما تو دنیا اس و متاسفانه همیشه هم دودش تو چشم مردم می ره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
علی اینقد گفتم از ماست که بر ماست که هم از خودم بدم میاد هم از لبنیات
بعد ربط میدن پسرفت رو به تحریما
تحریم استخر در نی ریز!!!!
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها