تعداد بازدید: ۱۷۶۲
کد خبر: ۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ - 2019 16 October
همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین 2 موکب طبق رسم هرساله برای پذیرایی و خدمتگزاری به زائران اربعین اباعبدا... الحسین(ع) در محورهای تردد زائران در مسیر نی‌ریز- شیراز برپا شد.
محبوبه ناصری، هورگان: مسئول برپایی این موکب‌ها گفت: از 14 مهر فعالیت این دو موکب با نام انصارالحسین(ع) زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محبان الزهرا(س) زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی با نظارت و همکاری ستاد بازسازی عتبات استان فارس آغاز شد.

محمدعلی حمیدی با بیان اینکه فعالیت موکب‌ها تا سه روز بعد از اربعین ادامه دارد گفت: این موکب‌ها در مسیر زائران استان سیستان و بلوچستان، کرمان و کشور پاکستان قرار دارد و روزانه چهار وعده صبحانه، ناهار، میان وعده و شام در بین زائران توزیع و خدماتی شامل: اسکان، مسائل پزشکی، اینترنت رایگان، تعمیرات خودرو و تأمین سوخت اتوبوس‌های پاکستانی به مبلغ یارانه‌ای به زائران ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: خدمات اسکان جهت برگشت مسافران تا سه روز بعد از اربعین نیز  ادامه دارد.

حمیدی با اشاره به اینکه سالمندان از عمده زائران سالهای قبل بودند گفت: امسال حدود 60 درصد زائران را جوانان و دانشجویان تشکیل دادند و بیش از 200 اتوبوس ایرانی، 150 اتوبوس ایرانی با زائر پاکستانی، 150 اتوبوس پاکستانی و بیش از 1300 خودرو سواری از این موکب‌ها خدمات گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را برای فراهم کردن امکانات لازم موکب‌ها داشتند گفت: این موکب‌ها مردمی است، اما سازمانهایی مثل فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، آبفا روستایی و شهری، برق، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی برای آسایش و رفاه زائران با این موکب‌ها همکاری داشتند. 

وی اضافه کرد: 200 نفر به طور ثابت و چرخشی در این موکب‌ها به صورت شبانه‌روزی به زائرین خدمات می‌دهند و حسینیه علی‌ابن ابیطالب(ع) نیز جهت اسکان مسافران در نظر گرفته شده است. در ضمن یک روحانی هندی نیز به عنوان مترجم و راهنمای زائران در طول این مدت با موکب همکاری دارد.

لازم به ذکر است امسال علاوه بر زائران پاکستانی یک کاروان 80 نفره از اهل تسنن با عنوان اخوت و همدلی مسلمین مهمان این موکب‌ها بودند.








نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها