تعداد بازدید: ۲۲۶۴
کد خبر: ۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ - 2019 15 October
مراسم غربالگری پدیکلوز و آموزش خانواده‌ به صورت نمادین سه‌شنبه ۲۳ مهر در آموزشگاه ۱۵ خرداد برگزار شد.
بیتا فسایی، هورگان: در این طرح که از اوایل مهر در مدارس و مهد کودک های شهرستان نی ریز آغاز شده و پایان مهر ادامه دارد؛ تك‌تك دانش آموزان توسط تیم کارشناسان بهداشت و درمان معاينه می‌شوند و موارد آلوده یا مشكوك جهت درمان به شبكه بهداشت هدايت می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز اظهار کرد: شپش در سر افراد و در مکان های تجمعی از جمله مدارس و مهد کودک‌ها  به دلیل ارتباط نزدیک دانش آموزان با یکدیگر شیوع بیشتری دارد و این در دختران به دلیل بلند بودن موهای آن‌ها بیشتر است.

آل داود گفت: درمان شپش امكان پذير بوده و به راحتی انجام می‌شود لذا خانواده‌ها می‌تواند با يك يا دو بار استفاده از دارو و شامپوهای مخصوص، آن را از بين ببرند.

در ادامه کارشناس مبارزه با بیماری های واگیر، هدف از اجرای این طرح را کاهش بار آلودگی به شپش در سطح جامعه و جلوگیری از انتشار آن عنوان کرد که می‌تواند از لحاظ روحی و بهداشتی مشکلات مردم را کاهش دهد.

رسولیان ادامه داد: این شپش مختص انسان و مخصوص سر است و از حیوانات و هوای آلوده منتقل نمی‌شود. از مهم‌ترین دلایل مبتلا به شپش رعایت نکردن بهداشت فردی و عدم آگاهی در این زمینه است.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها