تعداد بازدید: ۱۴۴۶
کد خبر: ۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ - 2019 14 October
مسعودی در نطق میان دستور خطاب به مسئولان:
در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه،22مهرماه) مجلس شورای اسلامی مسعودی همچون گذشته در نطق میان دستور به مسئولان کشوری تاخت.
به گزارش هورگان: وی با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خطاب به نمایندگان مجلس و وزیر صنعت گفت: قانون معادن اجرا نمی‌شود و حق محرومین از معدن، گرد و خاک، آلودگی و آزردگی است.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور گفت: گره‌های اشتغال باز نمی‌شود. کارگزاران خود را ارباب می‌دانند و ارباب رجوع تکریم نشده، مرجوع می‌گردد. مگر نه این است که گره گشایی و احسان سیره اهل بیت است مگر نه این است که محبوب‌ترین مردم نافع‌ترین آنهاست.

دکتر مسعودی با خطاب قرار دادن وزیر نیرو گفت: تأخیر عملیات انتقال آب سد چشمه عاشق، عاشقان را دلگیر و کشاورزان را درگیر کرده، گویی که تدبیر دولت در بی‌تدبیری آب می‌شود.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان وزیر کشاورزی را هم مورد انتقاد قرار داد و گفت: کشاورزی محور اشتغال و توسعه کشور است. امروز کشاورزان حیران و نالانند گاهی پیاز با گرانی می‌شود و گاهی با افت قیمت اشک کشاورزان را در می آورد.

هندوانه ای که برای تولید آن ۵۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود کیلویی ۵۰۰ تومان هم به فروش نمی‌رسد و محصولی که با خون دل تولید می‌شود تاراج می‌رود.

به آمایش سرزمین و ایجاد سامانه و الگو و نوع کشت توجه کنید و با ایجاد سامانه آنلاین و برخط ثبت مقدار کشت، ظرفیت و نیز آن آشفته بازار تولید و صادرات را سامان دهید و بستر لازم صادرات انجیر و انار و کاهش تعرفه این محصول ارزشمند را فراهم کنید.

هزاران میلیاردی که به خسارت دیدگان تولیدکننده پرداخت می‌شود به آموزش، برنامه‌ریزی، کاشت، داشت، برداشت، انباشت و صادرات اختصاص دهید.  و در واگذاری اراضی شیب‌دار که مراحل قانونی آن طی شده تسریع کنید.

باید مراقب بود اربعین حسینی دستخوش خرافات و اختلافات نشود

وی با بیان اینکه باید مراقب بود اربعین حسینی، این حرکت عظیم دستخوش خرافات و اختلافات نشود، تصریح کرد: از موکب‌داران که کرامت و مودت را ابراز کردند تشکر می کنم و از دولتمردان می خواهم متناسب زائران به زیرساخت ها و امکانات توجه کنند.

وی خطاب به وزیر کشور، یادآور شد: در مرز مهران کرامت زائران حفظ نشده و زائران سه برابر و امکانات و وسایل نصف شده است؛ این در حالی است که قیام امام حسین (ع) فریاد عدالت خواهی تاریخ بشریت است اما نابسمانی نشانه بی عدالتی است.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس دهم، خطاب به ملت و کشورهای مسلمان، افزود: امروز مسلمانان توسط دولت های مسلمان به خاک و خون کشیده می شوند و هزاران کودک یمنی کشته و هزاران کرد آواره می شوند؛ آمریکا شریکی مطمئن برای شما نخواهد بود و چنانچه سپر دفاعی آمریکا مایه آرامش آرامکو نشد فشار حداکثری مقاومت حداکثری را رقم زد.

مسعودی یادآور شد: انصارالله قدرت انباشت مقاومت سعودی و امارات را در باتلاق یمن گرفتار کرد و اگر عدالت نباشد عافیت، سلامت، کرامت و امنیت به مسلخ می رود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قوه مجریه با سازمان نظارت یافته از بروز رشد و فساد پیشگیری کند، اگر مجلس در نظارت کوتاهی نکند و اگر قوه قضائیه با کارشناسان قاطع و پاکدامن، عناصر آلوده و خائن را از سر راه تعالی کشور بردارد امید و اعتبار افزایش می یابد؛ امروز دستان پاک رئیسی که می خواهد دستان ناپاک را نه از مچ که از بازو قطع کند باید بوسید و مقام و موقعیت نباید مانع رسیدن به فساد شود؛ قطع دست از بازو یعنی پرداختن به ریشه ها، ام الفسادها و اهلیت مدیران درستکار و خدمت گذار.

وی افزود: بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور در سال 1396 شرکتی 15 میلیون یورو سود خالص داشته و هیچ مبلغی به عنوان سهم دولت به خزانه واریز نکرده، شرکتی از بابت حق انتفاع سنوات هزار و  847 میلیارد تومان بدهی داشته و بالغ بر 4 هزار و 502 میلیارد تومان مانده مطالبات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی وصول نشده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر صمت با انتقاد از اینکه قانون معادل اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: حق محرومان از معادن گرد و خاک، آلودگی و آزردگی است.

 گره‌های اشتغال باز نشده‌اند

وی خطاب به رئیس جمهور با انتقاد از بازنشدن گره‌های اشتغال، گفت: کارگزاران خود را ارباب می دانند و ارباب رجوع مرجوع می شوند.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس دهم، خطاب به وزرای راه و شهرسازی، ارتباطات، بهداشت و نیرو، ادامه داد: در مراسم پیاده‌روی میلیونی اربعین ثابت شد که جاده سازی سخت نیست، بردن اینترنت به نقاط دوردست و تامین داروی چند میلیون نفر ممکن است و پاسپورت را یک ساعته می توان صادر کرد.

مسعودی در بخش دیگری از نطق خود، خطاب به وزیر نیرو گفت: محصولی که با خون دل تولید می شود به تاراج می رود می طلبد با ایجاد سامانه آنلاین و برخط ثبت مقدار کشت و ظرفیت و نیاز آن آشفته بازار تولید را ساماندهی و بسترهای صادرات انار، انجیر و کاهش تعرفه این محصولات را فراهم کنید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به مسئولان هشدار داد: شهری که در آن خانه های میلیاردی ساخته می‌شود اما زوج جوان عاشقی نتواند اتاقکی اجاره کند حسینی و اسلامی نیست.




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها