تعداد بازدید: ۱۴۶۸
کد خبر: ۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷ - 2019 06 October
جلسه دکتر مسعودی با وزیر صنعت معدن و تجارت و مسئولان مربوطه در رابطه با پهنه های معدنی بهرام گور یکشنبه ۱۴ مهر در محل ایمیدرو برگزار شد.
به گزارش هورگان، جلسه دکتر مسعودی با رئیس ایمیدرو ، معاون معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مسئولان مربوطه در رابطه با پهنه های معدنی بهرام گور یکشنبه ۱۴ مهر در محل ایمیدرو برگزار شد.

 این جلسه پیرو سوال مسعودی از وزیر صنعت معدن و تجارت پیرامون کیفیت واگذاری پهنه های معدنی در مناطق حفاظت شده و راهکار مقابله با تنش های اجتماعی بود.

 در ابتدای جلسه دکتر مسعودی بیان‌ داشت: ما بر دو مطلب تأکید داریم. یکی اینکه چرا در واگذاری مطالعه و اکتشاف پهنه های معدنی به یک شرکت توجه شده است و شرکت فولاد غدیر نی ریز مورد بی توجهی قرار گرفته است و نکته دیگر اینکه باید مسائل زیست محیطی و محیط زیست مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر چرخه فولاد در شهرستان نی ریز باید تکمیل گردد و مجوز احداث گندله که نیاز آهن اسفنجی می باشد و مورد تقاضای غدیر نی ریز می باشد و وزیر محترم دستور دادند صادر شود.

در ادامه سرقینی با صراحت اعلام کرد: هیچ پهنه ی معدنی واگذار نشده است P4 که وزیر دستور داده بودند به فولاد پاسارگاد واگذار گردد، به علت مخالفت محیط زیست مجوز آن باطل شده.

معاون معدنی ایمیدرو آقاجانلو گفت: ما از شرکت غدیر نی ریز جهت اکتشاف دعوت کرده ایم و در آن زمان آنان حاضر به مشارکت در اکتشاف نشدند.

دکتر مسعودی نیز تقاضای شرکت غدیر را مبنی بر مشارکت در اکتشاف ارائه کردند. 

غریب پور ،رئیس ایمیدرو تصریح کرد: شرکت گوهر فرزانگان خرامه پیمانکار به نیابت از ایمیدرو می باشند و هیچ حقی برای واگذاری به آنان تعلق نمی گیرد.

در ادامه جلسه باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس پیشنهاد داد که در جلسه دیگر با حضور مسئولان غدیر نحوه مشارکت آنها در اکتشاف پهنه های معدنی مشخص گردد و درخواست مجوز گندله و مواد اولیه آن مورد بررسی قرار گیرد .

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها