تعداد بازدید: ۱۳۹۲
کد خبر: ۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ - 2019 06 October
سرمقاله
غلامرضا شعبانپور مدیر مسئول

خبر خوش ارتقاء بخش آباده‌طشک به شهرستان موجب مسرت و خوشحالیم گردید. خبری که تمایل داشتم حداقل ١٠ سال پیش آن را بشنوم. خدا را شاکرم که این مهم محقق شد. به همه اهالی محترم شهرستان جدید التأسیس بختگان تبریک عرض می‌کنم.


امید است این ارتقاء قانونی موجب افزایش سطح توسعه متوازن شهرستان بختگان به مرکزیت شهر آباده‌طشک گردد.


شرح مزایای این ارتقاء در گزارشی که در همین شماره با عنوان «آباده‌طشک شهرستان شد» از زبان نماینده محترم مجلس و فرماندار محترم نی‌ریز آورده شده و لذا نیازی به تکرار نیست.


آنچه تجربه برنامه‌ریزی در کشور نشان داده بیانگر آن است که وقتی بخشی به شهرستان تبدیل می‌شود میزان بودجه اختصاصی‌اش به مراتب بیشتر می‌شود و در مقابل از شهرستان مادری در حدی که قبلاً به بخش موصوف بودجه اختصاص می‌داده، کسر نمی‌شود؛ به عبارت ساده هر دو شهرستان سود می‌برند.


آنچه در این میان قبل از مسائل اقتصادی و عمرانی مهم است حفظ ارتباط و انسجام اجتماعی و فرهنگی است. یعنی موضوعی که تابع جغرافیای سیاسی نیست و به مراتب از جغرافیای سیاسی مهم‌تر است. هماهنگی، همراهی و همگرایی فرهنگی و اجتماعی بین شهرستان جدید التأسیس و شهرستان مادر از مهم‌ترین مباحثی است که در درجه اول از نخبگان و در درجه دوم از توده مردم انتظار می‌رود.


به نظر می‌رسد لازم است اهالی محترم آباده‌طشک ٤  نکته تاریخی را از یاد نبرند:


١- مخالفت عمومی مردم شهر نی‌ریز در انتزاع دو دهستان آباده و بختگان از بخش آباده‌طشک و الحاق آن به ارسنجان که منجر به لغو مصوبه گردید. اگر این اتفاق نمی‌افتاد به احتمال بسیار زیاد ارتقاء بخش آباده‌ به شهرستان محقق نمی‌شد.


٢- عدم اجرای مصوبه الحاق دهستان حنا به بخش مرکزی نی‌ریز با سکوت مردم و مسئولان نی‌ریز و در نهایت الحاق مجدد آن به بخش آباده‌طشک به طور رسمی در دولت اصلاحات.


٣- رأی یکپارچه اهالی شهر نی‌ریز و بخش‌های تابعه در هفتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به کاندیدای آباده‌طشک.


٤- ارتقاء زمانی تصویب و ابلاغ شد که همه مسئولان دخیل در این امر بومی بودند.


بنده به عنوان یک شهروند مطلع عرض می‌کنم که اختلافاتی که توسط چند نفر(کمتر از انگشتان دست) تعمداً دامن زده شد به هیچ روی به نفع آباده و نی‌ریز تمام نشد.


بر مبنای تجربه باز هم تأکید می‌کنم از این به بعد هم دامن زدن به اختلاف نه برای آباده سودی خواهد داشت نه برای نی‌ریز. سود همگان در وحدت است.


زمان آن فرا رسیده که  با عقلانیت تمام به مسائل نگریسته شود و از هیجانات و احساسات زودگذر پرهیز گردد تا هم موجب رضای حق تعالی شود و هم آرامش و رضایت مردم. ان‌شاءا...
شاد و سالم و موفق باشید


غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
زارعي از بختگان
United States
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
درود بر آقاي شعبان پور عزيز
دلسوزي عزيزاني مانند شما بزرگان در نيريز عزيز براي ما مردم آباده طشك فراموش نشدني است پيوند عميق مردم دو شهرستان تا ابد مستحكم خواهد بود آباده از دامن نيريز بزرگ و نهايت مستقل شد مهر وعاطفه سرزمين مادري فراموش نشدني است
درود بر مردم با فرهنگ نيريز از اين پس غيرت و وحدتمان را دو چندان نسبت به دلسوزانمان ميكنيم
هميشه برايمان عزيز هستيد
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها