تعداد بازدید: ۱۳۰۷
کد خبر: ۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ - 2019 29 September
سرمقاله
غلامرضا شعبانپور مدیر مسئول

٦ مهر سالروز انتشار اولین شماره هفته‌نامه نی‌ریزان فارس در سال ١٣٩٣ خورشیدی است. تحریریه این هفته‌نامه تاکنون ٢٥٢ شماره را بدون وقفه منتشر نموده است. این نبوده جزء لطف و عنایت حضرت حق، تلاش مداوم شورای نویسندگان، سردبیر، دبیران سرویس‌ها، خبرنگاران، تایپست‌ها، طراحان ستون‌ها و صفحات و توزیع کنندگان از یک طرف و تشویق مردم خوب و همه مخاطبان و خوانندگان عزیز و گرامی از طرف دیگر.


خداوند سبحان را شاکریم و از فضل مداومش سپاسگزار. به همه دست‌اندرکاران خداقوت می‌گوییم و سلامتی، موفقیت روزافزون و مداومشان را از خداوند بزرگ خواهانیم. از همه مردم عزیز در شهرستان، استان، کشور و خوانندگان خارج از کشور صمیمانه قدردانی و تشکر می‌نماییم.


همانگونه که در گزارش روز خبرنگارکه در هفته‌نامه شماره ٢٤٥ چاپ شد آوردیم، تحریریه هفته‌نامه نی‌ریزان فارس از ١٣ آبان ١٣٨٠ تا شهریور ١٣٩٤ تعداد ٣٧ شماره ویژه‌نامه و ٦١٣ شماره هفته‌نامه عصر نی‌ریز را منتشر کرد. علاوه بر آن با کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایگاه خبری- تحلیلی آنلاین هورگان را راه‌اندازی و تاکنون ٧٠٠٦ خبر را به روز و ساعت منتشر کرده، همچنین ماهنامه نی‌تاک را در قالب مجله در ٧ شماره تقدیم خوانندگان کرده است.


اکنون که این مجموعه وارد نوزدهمین سال فعالیت مداوم خود شده، طبق راهبرد همیشگی، نیازمند نقد و اظهارنظر همه مخاطبان گرانقدر می‌باشد. امید است ما را در این زمینه محروم نفرمایید و نظرات مثبت و منفی خود را بیان و ما را در رفع نارسایی‌ها کمک فرمایید.


ان‌شاءا... در شماره آینده فرم نظرسنجی را چاپ خواهیم کرد. انتظار داریم خوانندگان عزیز آن را تکمیل و به شماره


١٨٠٨ ٨٠٠ ٠٩١٧ «تلگرام یا واتس‌آپ» ارسال کنید یا مستقیماً به دفتر هفته‌نامه بفرستید.


در اینجا لازم است به نکته‌ای اشاره کنم که مورد سؤال و انتقاد برخی خوانندگان است و آن اینکه چرا هفته‌نامه به طور مشروح و بی‌پرده اطلاعات برخی مسائل از جمله مواردی از فساد اداری، پشت پرده کامل خودکشی‌ها و بعضی از آسیب‌های اجتماعی دیگر، ناکارایی و ضعف بعضی از مراکز خصوصی و دولتی را منتشر و افشاء نمی‌کند؟ در پاسخ صادقانه خدمت شما عرض می‌کنم:


١- رعایت قانون، به ویژه در مسائل کیفری، ضروری است هر چند مسئولان مربوط در سازمان‌هایی همچون دادگستری، نیروی انتظامی و... حداکثر همکاری را داشته‌اند اما تا حد امکان اطلاع‌رسانی می‌شود. برخی شایعاتی که در این زمینه‌ها می‌شود صحت ندارد و قسمتی هم قابل انتشار نیست.


٢- حفظ حیثیت اجتماعی افراد و خانواده‌ها بسیار مهم است. اینجا بحث مانع قانونی نیست بلکه مسائلی است که ما به طور کامل اطلاع داریم و انتشار آن نیز منعی ندارد اما موجب جریحه‌دار شدن خانواده‌هایی می‌شود لذا رعایت شئونات آن‌ها را وظیفه فرهنگی و حرفه‌ای خود می‌دانیم.


٣- علی‌رغم همه مسائل، هفته‌نامه در بسیاری از موارد کنکاش و افشاءگری کرده، مصاحبه، گزارش، یادداشت و مقاله تهیه و منتشر نموده و در مواردی با ذکر نام سازمان، مدیر و... اطلاع‌رسانی کرده و خواهد کرد و البته عواقبش را به جان خریده و ضررهایی را متحمل شده و خواهد شد. در مواردی انتقادات موجب تحریم اقتصادی ما و حذف بعضی آگهی‌ها شده است که البته هیچگاه تسلیم چنین مواردی نشده و با حول و قوه‌الهی نخواهیم شد.


در مواردی هم تهدید شده‌ایم که با عنایت حضرت حق تسلیم تهدید و تطمیع هم نخواهیم شد و به مسئولیت و رسالت حرفه‌ای پایبند خواهیم ماند. ان‌شاءا...


شادو سالم و موفق باشید

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها