تعداد بازدید: ۱۰۶۳
کد خبر: ۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ - 2019 24 September
با تحقیقاتی که کارشناسان در زمینه میزان برداشت زعفران در استهبان داشته اند طرح تحقیقاتی را به اجرا گذاشتند که در این طرح میزان برداشت زعفران در همان میزان سطح به دو برابر می رسد.
روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان: رئیس جهاد کشاورزی حومه ضمن اعلام خبر بهره برداری از این طرح و پشت سر گذاشتن مراحل تحقیقاتی گفت: با تحقیقاتی که در زمینه میزان برداشت زعفران در استهبان انجام شد به این نتیجه رسیدیم زعفران کاران در ابتدا از میزان کمتر از حد معمول پیاز زعفران در کشت استفاده می کنند که ما این میزان را به دو برابر میزان عرف افزایش دادیم.

سید مصطفی شرافت در ادامه افزود: وقتی ما کلیه مراحل کشت زعفران را در مزرعه مشاهده کردیم زعفران کاران حین ریختن پیازهای زعفران در زمین برای زیر خاک بردن، بیش از 90 درصد پیازها بصورت واژگون دفن شدند که این عمل باعث می شود میزان گل دهی کاهش پیدا کند و تا چند سال کمتر از حد معمول برداشت گل داشته باشیم و باید پیازها را حین کاشت راست کرد تا به پهلو نیوفتند.

وی اظهار داشت: کشاورزان با رعایت این نکات می توانند میزان برداشت زعفران خود را به دو برابر افزایش داده و پیش بینی شده کلاس های آموزشی و ترویجی به شکل مدرسه در مزرعه بصورت منظم برای کشاورزان برگزار گردد و آخرین یافته های تحقیقاتی و کشاورزی نوین در اختیار آنان قرار گیرد تا با افزایش تولید محصولات کشاورزی و کمک به رونق تولید و اقتصاد مقاومتی در زمینه های مختلف کشاورزی به اهداف بلند مدت وزارت جهاد کشاورزی برسیم.

گفتنی است طی چند ماه گذشته طرح های آزمایشی مختلفی در زمینه کشاورزی  به بهره برداری رسیدند که باعث افزایش 20 درصدی میزان برداشت گندم، افزایش 30 درصدی میزان برداشت کلزا و اکنون افزایش دو برابری میزان برداشت زعفران در استهبان  شده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها