تعداد بازدید: ۱۱۵۶
کد خبر: ۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ - 2019 22 September
امسال ۱۵ هزار و ٣١٠ دانش‌آموز، سال تحصیلی جدید را در شهرستان نی‌ریز آغاز می‌کنند. همچنین ۱۵۳۰ دانش‌آموز به کلاس اول ابتدایی می‌روند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نی‌ریز با بیان این خبر گفت: ۳۲۸ کلاس در پایه ابتدایی، ۱۲۰ کلاس متوسطه اول، ۷۱ کلاس در پایه متوسطه دوم و ٧٠ کلاس فنی و کاردانش در سال تحصیلی ۹۸ -۹۹ آماده شده‌اند.

ساماندهی بموقع
امیر ولی‌زاده با اعلام اینکه برای شناساندن کمبودها مجبور شدیم ساماندهی را خیلی سریع انجام دهیم گفت: خوشبختانه همین ساماندهی باعث شد تا مشکلات پیش‌رو برای ما روشن و واضح شود.

چالش معلمان
وی امسال را یکی از دشوارترین سال‌های آموزش و پرورش نی‌ریز خواند و گفت: در سال تحصیلی جدید ١١٠ بازنشسته آموزش و پرورش داشته‌ایم و برای اینکه با مشکل روبرو نشویم با تعدادی از آنها گفتگو کردیم و مجوزهایی هم از استان دریافت نمودیم تا به کارشان ادامه دهند که از این تعداد ٣٠ معلم مرد و ١٥ معلم زن دعوت به کار شدند.


دیگر اقداماتی که برای عبور از چالش کمبود معلمان انجام دادیم به شرح زیر است:


١- استفاده از معلمان به صورت تمام وقت


٢- افزایش سقف تعدادی از کلاس‌ها


٣- جلوگیری از انتقال معلمان و جذب معلمان جدید


٤- جذب معلمان حق التدریس
این اقدامات سبب شد تا در پایه ابتدایی از کمبود ٥١ معلم به ۲۵ معلم برسیم. همچنین در دیگر مقاطع تحصیلی تا به امروز با کمبود ۷ معلم روبه‌رو هستیم.


ولی‌زاده همچنین اعلام کرد: ۴۳۵۷ دانش‌آموز در روستاها و ١١٠٦٣ دانش‌آموز در سطح شهر نی‌ریز، سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

آماده سازی فضاهای آموزشی 
وی در رابطه با آماده‌سازی کلاس‌ها گفت: در قالب پروژه مهر فضاهای آموزشی هم از لحاظ صندلی و هم تعمیر کلاس‌ها انجام شده است و مدرسه بزرگی در این رابطه بهسازی شده و مدرسه طاهری به دو قسمت تقسیم و تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه به مدرسه بزرگی انتقال می‌یابند.


مدیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ساختار مدارس شهرستان فرسوده است گفت: خوشبختانه اطلاع‌رسانی‌های خوبی که در رسانه‌ها انجام شد سبب گردید تا خیرین مدرسه‌ساز فعال‌تر از قبل شوند.


ولی‌زاده در مورد اضافه شدن مدارس خصوصی جدید گفت:‌ از امسال مدارس غیر دولتی سما و تمدن‌سازان به مجموعه آموزشی افزوده شده‌اند.

پوشاک مدارس 
مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز در ارتباط با پوشاک مدارس که اعتراضات اولیاء دانش‌آموزان را در پی داشت گفت: بر اساس دستورالعمل اداره کل امسال لباس فرم دانش‌آموزان بر عهده کارگروه پوشاک دانش‌آموزی زیر نظر سازمان دانش‌آموزی هر مدیریت گذاشته شده است.


متأسفانه در سالهای گذشته هیچ نظارتی بر روی نرخ‌گذاری کسانی که اقدام به تهیه و تولید لباس فرم می‌‌کردند وجود نداشت اما امسال ما قبل از شروع به کار اسامی تولیدی‌ها را از اداره صمت دریافت کردیم.


نوع و رنگ پارچه را کارگروه پوشاک مدارس و قیمت را صنعت و معدن مشخص کرد.


برای اینکه ضمانت اجرای کار وجود داشته باشد ۱۰ درصد از کل مبلغ را بلوکه کرده‌ایم تا اگر مدرسه یا اولیاء دانش‌آموزی از یک تولیدی گلایه داشت بتوانیم مبلغ لباس را به فرد معترض برگردانیم.


همچنین کسانی که رضایت کافی از کارشان به دست نیاید قطعاً سال آینده با آنها قراردادی منعقد نخواهد شد اما با تمام این شرایط و با توجه به اینکه امسال سال نخست اجرای این طرح بود روند اجرای برنامه مناسب ارزیابی می‌شود و در مقاطعی مثل متوسطه دوره دوم که با سازمان دانش‌آموزی قرارداد منعقد نکرده‌اند هزینه فرم مدارس حدود دو برابر قراردادی است که ما در دیگر پایه‌ها از اولیاء دریافت کرده‌ایم.


وی در پایان خواستار همکاری تنگاتنگ اولیاء با معلمان و مدیران مدارس برای برگزاری سال تحصیلی جدید شد و در جدولی به تفکیک جنس و دوره تحصیلی آمار دانش‌آموزان و معلمان را ارائه داد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها