تعداد بازدید: ۲۲۷۰
کد خبر: ۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ - 2019 17 September
با عملیات مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در نی ریز :
در عملیات مشترک، اطلاعاتی و محرمانه ای که بین سپاه و نیروی انتظامی در نیمه شب 21 شهریور ماه سال جاری در نی ریز انجام شد، با کشف محموله بزرگ تریاک به وزن 1032 کیلو گرم، رکورد کشف مواد مخدر طی یک دهه اخیر در شهرستان شکسته شد.
بنا بر اعلام رئیس دادگستری نی ریز، مأموران واحد اطلاعات عملیات سپاه نی ریز طی اقدامات اطلاعاتی خود، از عبور یک محموله بزرگ مواد مخدر از شهرستان طی روزهای آینده آگاه شدند.

این واحد در هماهنگی با مرجع قضایی و همکاری به موقع اطلاعاتی با نیروی انتظامی و با به کار گیری توانمندی ها و مهارتهای اطلاعاتی واحد تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر نی ریز توانستند، درباره این محموله و زمان عبور آن اطلاعات بیشتر و جدید تری را کسب کنند.

سرانجام صبح پنجشنبه  21 شهریورماه یک تیم ویژه اطلاعاتی- عملیاتی  محرمانه، متشکل از نیروهای نظامی سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در واحد پلیس مبارزه با مواد مخدر   نی ریز به سرعت تشکیل و انجام این عملیات محرمانه و گسترده را بر عهده گرفتند.

حجت الاسلام مهدوی درباره این عملیات مشترک و ویژه گفت : طبق برنامه قرار شد، این تیم، عملیات ویژه ای را در محدوده مرزهای وسیع  و گسترده 3 استان فارس، کرمان و یزد به صورت کاملاً محرمانه به اجرا درآورند. تیم ویژه مشترک در کمال اختفاء و استتار  و در تاریکی کوهستان و کویر، کمین های خود را با بکارگیری نیروهای ماهر میدانی  و تجهیزات مدرن محرمانه در تاریکی شب مستقر کردند.

اکیپ های نامحسوس شناسایی که از ساعاتی قبل در منطقه استقرار یافته بودند. سرانجام  یکی از اکیپ های شناسایی در ساعت 3 بامداد جمعه 22 شهریورماه ورود یک کامیون تک باری نارنجی را که با سرعت زیاد از استانهای شرقی وارد محورهای خاکی و کوهستانی  شهرستان شد را به رهبر عملیات گزارش دادند. کامیون از همان آغاز در کمال پنهانکاری زیر نظر قرار گرفت.

تا اینکه با هماهنگی  و در موقعیت مناسب به این خودرو دستور توقف داده شد. راننده کامیون یکباره متوجه شد به تله افتاده است. نخست بر سرعت زیاد کامیون، بیش از پیش  افزود و به رانندگی خطرناک برای زیر گرفتن یکی از کمینها اقدام کرد که موفق نشد و به جای آن لاستیکهای عقب کامیون هدف گلوله قرار گرفت.

او متوجه شد که راهی برای فرار ندارد. سپس قصد داشت تا با کوبیدن به خودروهای عملیاتی  و تعقیب کننده آنها را واژگون کرده و از ادامه تعقیب خود باز دارد. مأموران با تجربه، متوجه حیله راننده شده و لاستیک های خودرو را چندین بار هدف گلوله قرار دادند. حرکت کامیون به گونه ای بود که تا چند صد متر پشت کامیون فراری و در تاریکی شب به خاطر گرد و خاک شدید، دید کامل از بین رفته بود. کم کم از سرعت خودرو کاسته شده، ولی راننده خودرو توانست با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه، خودرو را به حاشیه کوهستان کشانده و با جا گذاشتن خودرو، در تاریکی شب به ارتفاعات فرار کند.

 رئیس دادگستری نی ریز درباره ادامه این عملیات افزود: با حضور اغلب مأموران تیم ویژه عملیات مشترک، 2 گروه به سرعت برای جستجوی راننده فراری در کوهستان  تشکیل و به درون تاریکی شتافتند. کامیون در همان تاریکی تحت بازرسی و بررسی قرار گرفت. قسمت بارکامیون با حدود 20 سانتی متر خاک اره و گازوئیل پوشانده شده بود. با شکافتن کف قسمت بار کامیون و برداشتن ورق فلزی کف، مقدار 1032 کیلو تریاک جاسازی شده کشف شد. سرانجام اقدام مشترک و هماهنگی اطلاعاتی- عملیاتی نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان به ثمر نشسته و بزرگترین محموله مواد مخدر کشف شده طی 10 سال اخیر در شهرستان کشف شد.


هم اکنون و همزمان با تشکیل پرونده در مراجع قضایی، اقدامات پلیسی و اطلاعاتی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر نی ریز برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان این محموله در جریان است.









نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها