تعداد بازدید: ۱۱۳۰
کد خبر: ۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ - 2019 01 September
زیر نظر قُل‌مراد

شهرداری نی‌ریز
سؤال١:
حدود یک ماه است که سطلهای زباله پارک کنار آسیاب قدیمی معروف به پارک گلهای شهرداری خالی نشده. زباله‌گردها هم آن را زیر و رو کرده و وضعیت بسیار بدی ایجاد شده است.
فضولی قل‌مراد:
آن چیزی که مردم می‌گویند «زباله‌گرد» و گلایه می‌کنند که «وضعیت بسیار بدی ایجاد شده»، در واقع عمل تفکیک زباله از مبدأ است که در همه شهرهای کشور از تهران تا حتی روستاها در حال انجام است. در این عملیات، پرسنل تفکیک یا همان زباله‌گردها تا کمر خود را وارد سطل‌های زباله می‌کنند و کار تفکیک را با دقت انجام می‌دهند. شما نمی‌دانید مسئولان با این ابتکاراتی که در زمینه اشتغال داشته‌اند، چندین صد هزار شغل ایجاد کرده‌اند و این عزیزان به صورت شب‌کاری و دور کاری در حال اشتغال و البته اشتعال هستند.
سؤال٢:
چرا برخی مغازه‌های نی‌ریز اجناسشان را در پیاده‌رو گذاشته‌اند و یک فضای حدود ١,٥ در ۳ متر را اشغال کرده‌اند و در یک پیاده‌رو ٢ متری فقط نیم متر راه برای عابر پیاده هست؟
جوابیه:
آن نیم متری که باقی می‌ماند، برای کم کردن وزن بسیار مفید است. چرا؟ چون عابران پیاده که بیشترشان دچار افزایش وزن و پهنا هستند، مدام مجبورند خود را باریک کنند و یا در کمرشان قِر بدهند تا بتوانند از مجال باریکی که در پیاده‌روهای نی‌ریز وجود دارد عبور کنند. این باریکی بر اثر عوامل مختلف چون اجناس مغازه‌داران، ایستادن افراد و کنفرانس گرفتن وسط پیاده‌رو، و ... ایجاد می‌شود. با این کار هم عابران پیاده ورزش ایروبیک می‌کنند و هم با قِر دادن به کارشان می‌رسند. هم ورزش است و هم شادی!!
سؤال٣:
چرا شب عید غدیر مورخه ٢٨ مرداد بعضی خانمها بدون بازرسی بدنی و با تلفن همراه وارد پارک بانوان شدند؟ لطفاً بیشتر دقت کنید.
جوابیه قل مراد:
در این کارِ بازرسان پارک دو گناه موجود است و بر هر گناه «معذرت خواهی» واجب. یک این که قانون پارک بانوان شکسته شده و دیگر این که می‌توانستید خانمها را دو ساعتی از تلفن همراه و واتساپ و اینستاگرام دور کنید و نکردید. وای بر شما!
سؤال٤:
از شهرداری خواهش می‌کنیم روی روکشهای جدید آسفالت سرعتگیر نصب نکند. چون حیف آسفالتها است و کارایی لازم را هم ندارد. 
جوابیه قل مراد:
این خیلی تعجب برانگیز است که تاکنون در خیابانهای تازه آسفالت سرعتگیر نصب نشده. ولی از آن حیرت‌انگیزتر این که تا به امروز هیچ کدام از ادارات آبفا و گاز و مخابرات به قول «نجیب افغانی» شروع به «کندَه‌کاری» نکرده‌اند.
سؤال٥:
در فاز یک شهرک شهید رجایی پارکی وجود دارد که شهرداری مرتب از تلمبه موجود درآن آب می‌فروشد؛ ولی حتی یک سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی ندارد. از شهردار محترم تقاضا دارم حداقل بخشی از درآمد فروش آب را خرج این پارک کند. همچنین پارک قمر بنی هاشم در خیابان امام خمینی هم که تلمبه شهرداری در آن قرار دارد، اصلاً وضعیت مناسبی ندارد.
فضولی قل‌مراد:
همشهری محترم معترض! 
این حکایت که فقط در پارکِ کنارِ خانه‌ی شما اتفاق نمی‌افتد. در جاهای دیگر هم زیاد داریم. می‌گویید نه؟
١- بیخ گوش خودمان معدن و کوه و مرتع و منابع طبیعی شهرستان را یکجا می‌برند و حتی پولهایشان را در بانک‌های نی‌ریز نمی‌گذارند.
٢- نفت خوزستان را می‌فروشند ولی جوانان آنجا بیکارند و مردم محروم.
٣- در همان خوزستان، شهرهای آبادان و خرمشهر آب خوردن ندارند ولی آب کارون و اروند از جلو چشمشان رد می‌شود.
٤- فردا هم قرار است معادن سنگ آهن بهرام گور را جلو چشم گورخرها بار کنند.
جا دارد بپرسیم شما مسئولید یا مسلول؟
 
فرمانداری - بهزیستی
با توجه به میزان خودکشی و افسردگی در جامعه، امیدوارم فرمانداری یک تیم روانشناسی برای کالبدشکافی مسائل روانی و اجتماعی به کار گمارد تا با وجود فشار اقتصادی و مالی، جامعه  شادی داشته باشیم.
فضولی قل‌مراد:
حال و روز ما مردم و عوام‌الناس چون کسی است که نشسته روی میخ و مجبور است جلو دوربین لبخند بزند.
حرف درگوشی: چنین کسی اگر به جای لبخند می‌توانست فریاد بزند، دچار افسردگی مزمن نمی‌شد و یحتمل خودکشی هم نمی‌کرد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها