تعداد بازدید: ۱۳۳۹
کد خبر: ۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ - 2019 27 August


ویزا مدرک و مجوزی جهت وارد شدن به کشور مورد نظر می باشد که هر فردی که قصد سفر به کشوری دیگر داشته باشد باید حتما آن را دریافت نماید. در صورت نداشتن ویزا  نمی توان به کشور مقصد راه یافت، البته توجه داشته باشید که تمامی کشورهای سراسر دنیا به ویزا احتیاجی نخواهند داشت و تعداد مشخصی از آن ها وجود دارند که برای سفر به آن ها حتما باید ویزا دریافت کرد. پاسپورت نشان دهنده ملیت هر شخصی است و در صورتی که در کشوری زندگی کنید که دارای روابط سیاسی مناسبی با سایر کشورها باشد بدون ویزا می توانید به آن کشورها سفر نمایید و محدودیتی در ورود به آن ها نخواهید داشت. به عنوان مثال برای رفتن به کشورهایی مثل ترکیه و آذربایجان احتیاجی به ویزا وجود نخواهید داشت اما برای رفتن کشورهای آمریکایی و اروپایی اخذ ویزا ضروری می باشد.

ویزا شینگن چیست؟

یکی از مشهور ترین ویزاهایی که جهت سفر به کشورهای اروپایی افراد جهت دریافت آن اقدام می نمایند ویزای شینگن می باشد. تعدادی از کشورهای اروپایی با یکدیگر متحد شده و قوانینی را تنظیم نموده اند تا فعالیت ها و قوانین مرزی و ورود و خروج مسافر به کشور خود را بر اساس آن انجام دهند که به مجموعه این کشورها شینگن گفته می شود.

از این رو افرادی که قصد رفتن به کشورهای زیر مجموعه شینگن را داشته باشند حتما باید جهت اقامت در اروپا اقدام به دریافت ویزا شینگن نمایند. در صورت داشتن ویزای شینگن می توانید به کشورهای زیبا و منحصر به فرد قاره اروپا سفر کرده و از آثار طبیعی و باستانی آن ها لذت برد. در این کشورها آثار تاریخی، مراکز و فروشگاه ها، خیابان ها و هتل و رستوران های کلاسیک و مدرن فراوانی وجود دارد که قطعا تجربه آن ها لذت بخش خواهد بود.

شینگن شامل 26 کشور مجزا می باشد که از جمله آن ها می توان به سوئد، دانمارک، آلمان و نروژ اشاره نمود. اگر هم اخذ ویزای شینگن برای شما سخت است برای تجربه حضور در اروپا می توانید در زمان مناسب سفر به استانبول سفر کنید و از قسمت اروپایی آن دیدن کنید.


انواع ویزا اتحادیه شینگن



ویزای شینگن یا همان ویزای USV ویزایی است که به شما امکان سفر و اقامت در کشورهای اروپایی را به مدت 90 روز ( هر شش ماه یکبار) می دهد. ویزای شینگن انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

·       ویزای شینگن نوع A

این نوع ویزا در واقع ویزای ترانیزیت فرودگاه می باشد به این معنی که مسافر نمی تواند از فرودگاه کشورهای زیر مجموعه شینگن خارج گردد و تنها در صورتی می تواند به کشوری خارج از این پیمان سفر کند که در یکی از فرودگاه های تحت شینگن هواپیمای مقصد خود را تغییر دهد.

·       ویزای شینگن موع B

با استفاده از این ویزا مسافر می تواند در مدت مشخص 5 روز از فرودگاه کشورهای تحت شینگن خارج گردد و به کشوری دیگر سفر نماید.

·       ویزای شینگن نوع C

شرایط این ویزا با سایر ویزا های شینگن متفاوت است و مسافرین با توجه به هدف و تصمیم خود می توانند از ویزاهای نوع C یکبار ورود، دوبار ورود و سه بار ورود استفاده نمایند. با استفاده از این ویزا می توان سفرهای کوتاه مدتی به یکی از کشورهای شینگن داشت و سفری لذت بخش را تجربه نمود.

برای رفتن به کشورهای شینگن هواپیماهای ایرانی و خارجی متعددی وجود دارد و در صورتی که قصد سفر با هواپیماهای خارجی را به این منطقه داشته باشید باید حداقل یک هفته قبل از سفر اقدام به تهیه بلیط هواپیما خارجی نمایید.


مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای شینگن

·       فرم درخواست ویزا

·       اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی

·       ارائه گذرنامه معتبر که دارای اعتبار باشد و صفحات خالی داشته باشد.

·       گواهی اشتغال به کار

·       سند مالکیت

·       پرینت از حساب های بانکی

·       بیمه از نوع مسافرتی و درمانی

·       عکس رنگی

·       پرینت بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل

مزایای ویزای شینگن

یکی از مهم ترین مزیت های ویزای شینگن جلوگیری از صرف وقت و هزینه جهت اقدام به دریافت ویزا برای سفر به هر کدام از کشورهای اروپایی می باشد و با استفاده از این ویزا می توانید یکبار درخواست ویزا نمایید و تمامی مراحل اخذ ویزا را سپری کنید اما در عوض به دفعات زیادی جهت سفر به کشورهای مختلف عضو شینگن استفاده نمایید.

از دیگر مزیت های ویزای سینگن راحتی جابجایی بین کشور مبدا و مقصد در صورت قصد ادامه تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی می باشد. در چنین شرایطی برای انجام مقدمات ادامه تحصیل در کشور مورد نظر قطعا لازم است چندین مرتبه دوباره به کشور خود سفر نمایید و اگر این ویزا را داشته باشید به راحتی می توانید دوباره به کشور محل تحصیل خود بازگردید و هیچگونه محدودیتی در رفت و برگشت نخواهید داشت.

با استفاده از این ویزا می توانید به راحتی به کشورهای تحت شینگن سفر کنید.

رزرو بلیط هواپیما

پس از اخذ ویزا باید برای رزرو بلیط هواپیما در تاریخ مورد نظر خود جهت سفر اقدام کنید که امروزه اینکار بیشتر به صورت اینترنتی و از طریق سایت های معتبری مانند مستر بلیط صورت می گیرد و موجب می شود که شما بتوانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها