تعداد بازدید: ۱۰۰۲
کد خبر: ۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶ - 2019 18 August
زبونُم لال، زبونُم لال

دوستان عزیز زیادی پیام فرستاده‌اند و پیغام گذاشته‌اند و وویس داده‌اند که غریب آشنا دائم داره جوک‌های محاوره‌ای مردم را شاخ و برگ می‌دهد و تبدیل به مطلب می‌کند و مثل قبل احوالی از مسئولان عزیز شهرستان نمی‌پرسد!


بعضی از دوستان هم لطفشان بیشتر بوده و برایم نوشته بودند چیزی برای نوشتن نداری الهی شکر همه مسئولان شهر بومی شده‌اند و همگی الحمدلله چه بخواهند و چه خدای نکرده نخواهند خود به خود دلسوز شهرستان هستند! درست است ما هم به همین دلایل کارمان کساد شده و نمی‌دانیم برای چه کسی بریزیم روی دایره!


ولی خب جا دارد برای شادی و رضایت این دوستانی که پیام داده‌اند و به بیماری «مسئول‌چزونی» مبتلا هستند، یادی بکنیم از مسئولان حوزه اقتصادی که همگی دست در دست هم داده‌اند تا ما در رفاه و آسایش کامل به سر ببریم! 


شما جوان‌ترها یادتان نیست که مردم در زمانهای قدیم با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کردند! مثلاً همین یخچال که در خانه همه ما موجود است قدیم‌ها یکی از مشکلات اساسی در هنگام خانه تکانی بود! تمیز کردن یخچال برای ما قدما معضلی بود به‌خدا! وقتی برفک می‌زد مجبور می‌شدیم آن را برای چند ساعت از پریز برق بکشیم؛ در این چند ساعت احتمال فاسد شدن گوشتهای بسته‌بندی شده گوسفند و مرغ و ماهی و میگو، بسته های سبزی خورشت و کرفس و صد البته سطل ماست ساده، ماست و جاشیر و کاسه پر از پنیر و گردو و میوه‌ها وجود داشت و نمی‌دانستیم در این چند ساعت آنها را کجا بگذاریم تا خراب نشود!!! 


اما این روزها این مشکل به لطف و التفات همه مسئولان جبهه اقتصادی و با تلاش این ابر اقتصاددانهای بزرگ حل شده و ما می‌توانیم هفته‌ها یخچال‌هایمان را از برق بکشیم و چند بار در روز داخل آن را گردگیری کنیم! البته متأسفانه هنوز مسئولان برای کشوها و طبقات داخل در یخچال تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند که مطمئناَ می‌کنند.


چرا که این طبقات مملو از بطری آب و داروهای قدیمی است که شنیده شده به زودی با نرخهای جدید دارو بسیاری از طبقات درِ یخچال هم که به اشغال داروها در آمده خالی و تمیز می‌شود و با گران شدن نرخ تعرفه آب و برق، بطری‌های آب داخل یخچال جای خودشان را به کوزه‌های سفالی بیرون یخچال می‌دهند و یخچال عزیز برای همیشه مثل کمدهای داخل اتاق‌های خانه نفس راحتی خواهند کشید!  زنده‌باد ابرمسئولان اقتصاد کشور!


قربانتان - غریب آشنا


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها