تعداد بازدید: ۴۷۸۵
کد خبر: ۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ - 2019 15 August
افزایش 30 درصدی انجیر در سال جاری درآمد 80 میلیون دلاری را برای کشور رقم خواهد زد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از شروع برداشت انجیر در این شهرستان خبر داد و گفت: سطح کشت باغات انجیر  شهرستان استهبان بیش از 24 هزار هکتار است که پیش بینی می شود بیش از 13000 تن انجیر در سال جاری برداشت شود و علاوه بر اینکه این شهرستان از لحاظ سطح زیر کشت مقام نخست را دارا بوده از لحاظ کیفیت نیز بی‌رقیب است.

مهدی اعیان منش تصریح کرد: صادرات انجیر در سال جاری بیش از 80 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت و همچنین در استهبان پنج واحد فرآوری و بیش از ده واحد بسته‌ بندی انجیر به صورت کارگاهی و کارخانه ای محصولاتی نظیر شربت، مربا، سرکه، مسقطی، بیسکویت، کیک، کلوچه و پودر انجیر تولید می‌کنند.

وی از میزان برداشت انجیر در سال جاری گفت: میزان بارندگی سال زراعی جاری نسبت به سال های قبل افزایش دو برابری داشته و کاهش درجه حرارت چندین روزه در ابتدای سال باعث تاخیر برداشت امسال انجیر شده که بیش بینی می شود محصول با کیفیت بهتری روانه بازار شود. 

وی ادامه داد: 425 هزار هکتار زمین ویژه درخت انجیر در سطح جهان وجود دارد که 55 هزار هکتار آن در ایران و در استان فارس با 51 هزار هکتار باغ انجیر بزرگترین استان دارنده این محصول از میان 16 استان کشور است.

وی ابراز داشت: از اواخر مرداد ماه کار برداشت انجیر آغاز می‌شود و تا نیمه مهر ماه پایان می‌یابد و انجیر به صورت پراکنده در پنج مرحله برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان ادامه داد: 75 درصد از انجیر خشک استهبان به کشورهای چین، هنگ کنگ، ویتنام، هند، مالزی، تاجکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و مابقی در داخل کشور مصرف دارد.

اعیان منش در پایان به حل مشکلات موجود در صادرات انجیر اشاره کرد و گفت: طولانی شدن زمان نگهداری انجیر استهبان در گمرک و کند بودن زمان انتقال موجب شده بود تا کارخانجات بسته بندی با مشکلات فراوانی در امر صادرات انجیر روبه‌رو شوند که این مشکل با جلسه های برگزار شده با مدیر کل گمرک استان فارس در تیر ماه حل شد.

انجیر دارای ارقام مختلفی است که 98 درصد آن رقم سبز و 2 درصد نیز ارقام متی (matti)، سیاه، شاه انجیر و رونو (rono) است.

میوه انجیر که در قرآن به آن قسم یاد شده، شیرین، گوشت‌دار، زرد یا بنفش‌ رنگ، دارای ویتامین‌های A ،B ، C، قند، پروتئین، مواد ازته، چربی، آهن، منگنز و کلسیم است.

شهرستان استهبان قطب تولید انجیر جهان در 175 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
1
13000 هزار تن می شود 13 میلیون کیلو و هر ایرانی 156 گرم انجیر در استهبان تولید می شود
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها