تعداد بازدید: ۱۹۱۱
کد خبر: ۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ - 2019 15 August
آیین اعطای مقام استادی استاد سید عطاءاله طغرایی پیشکسوت عرصه خوشنویسی نی‌ریز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.
به گزارش هورگان: در این مراسم  صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: با قدمتی که در تاریخ برای نی ریز ثبت شده ، این شهر باید خواستگاه خط نسخ ایران شود.
وی خوشنویسی و نستعلیق را برگرفته شده از خط نسخ دانست و افزود: جایگاه فعلی نی ریز در زمینه خوشنویسی  قطعا از برکات وجود میرزا احمد نی ریزی  است و بی شک استاد طغرایی نیز بهره مند از کرامات میرزا احمد نی ریزی هستند."


 در ادامه این مراسم؛ سید عطاءالله طغرایی اعطای این گواهی نامه را مرحمی بر آلام درونی و پاداشی برای سالهای طولانی تلاشش در عرصه هنر خوشنویسی دانست و گفت: اکنون که از بهار عمر فاصله گرفته و زمستان عمر را سپری می کنم، دریافت این افتخار از خستگی هایم کاست تا باقیمانده عمر خود را با دلگرمی بیشتری به وظیفه و رسالت خویش عمل کنم.

 برزگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز ضمن ابراز خوشنودی از همزمان شدن دوران مدیریتش با این اعطای این گواهینامه به استاد طغرایی،  ابراز امیدواری کرد از این پس برنامه های بهتر و بیشتری در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان به وقوع بپیوندد.

در ادامه فرماندار نی‌ریز خطاب به سهرابی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: شهرستان نی ریز به یقین شهر بزرگان نسخ نویس کشور و سرآمد همه آهنها میرزا احمد نی ریزی است که بیش از 120 مصحف قرآن و 70 ادعیه را با خط نسخ کتابت کرده است."


یزدان پناه با استناد به مطالعات خود درباره تاریخ نی ریز ، بزرگانی  چون نصیر و عبدالکریم نی ریزی،نورالدین احمد نی ریزی،عیسی ابن احمد برمکی،شمس الدین حافظ نی ریزی،میرزا شفیع و زین العابدین نی ریزی و ساکت نی ریزی را از جمله خوشنویسان نامی پس از میرزا احمد نی ریزی نامید.
وی افزود در طول تاریخ بودند هنرمندانی که به شیوه های مختلف بحث هنر خوشنویسی را در زمینه های مختلف نسل به نسل ادامه دادند تا در عصر حاضر شاهد هنرنمایی بزرگانی چون استاد طغرایی باشیم.

حجت الاسلام سید جواد فقیه امام جمعه موقت نی ریز نیز در این آیین با ابراز خوشنودی از اهمیت دادن به بزرگان حوزه فرهنگ، ادب و هنر؛ شهر نی ریز را شهر خوشنویسان کشور خواند و اجداد خاندان طغرایی را بعنوان هنرمندانی همیشه خوش خط دانست.













نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها