تعداد بازدید: ۱۴۵۰
کد خبر: ۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ - 2019 12 August
پنجاه و سومین نشست از سلسله نشست‌های « برخوان سعدی» در نی‌ریز، این بار با حضور اساتید دانشگاه‌های شیراز با عنوان" همایش بزرگ سعدی شناسی" در آرامگاه میرزا احمد نی‌ریزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز، پنجاه و سومین نشست از سلسله نشست‌های« برخوان سعدی» در نی‌ریز، این بار با حضور اساتید دانشگاه‌های شیراز در روز شنبه 19 مرداد 98 با عنوان" همایش بزرگ سعدی شناسی" در آرامگاه میرزا احمد نی‌ریزی برگزار شد.

این همایش با حضور کوروش کمالی سروستانی، فرح نیاز کار، مریم کهن‌سال و مرتضی جعفری و مسئولین شهرستان، ادب دوستان، فرهنگیان و دوستداران سعدی در نی‌ریز برگزار شد.

کوروش کمالی سروستانی در این جلسه گفت: دلیل ماندگاری سعدی، اول نگاه او به خداوند است، دوم نگاه او به انسان است، سوم نگاه او به فضیلت است چهار مبارزه او با رذیلت است.

رئیس بنیاد سعدی شناسی، خدای سعدی را خدای دارای جلال و جمال دانست و این بیت را بیت طلایی سعدی نامید که: کرم بین و لطف خداوندگار/ گنه بنده کرده است او شرمسار

در این جلسه حمید یزدان پناه فرماندار نی‌ریز ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان و حضار به تجلیل از مقام سعدی پرداخت. 

شهردار نی‌ریز، رئیس شورای اسلامی شهر و همچنین حجه الاسلام سید جواد فقیه، امام‌ جمعه موقت شهر در سخنانی به بیان خصایص سعدی پرداختند.

سید احمد موسوی مقدم مسئول برگزاری جلسات «برخوان سعدی» در نی‌ریز نیز با ارائه گزارشی از جلسات سعدی شناسی در نی‌ریز، پرباری این جلسات را به دلیل حضور اساتید دانشگاه و پژوهشگران و سعدی شناسان ارزنده شهرستان دانست.

این استاد دانشگاه همچنین پیام اصغر مسعودی نماینده شهرستان نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی شرکت‌کنندگان در همایش را قرائت نمود.

مرشد محمدرضا شاهمرادی، نیز اشعاری از سعدی و نیز در تجلیل از مقام حضرت امیرالمؤمنین، برای حضار با ضرب زورخانه‌ای اجرا نمود. 

در قسمتی از برنامه اجرای گلستان خوانی توسط دختران دانش‌آموز، مدارس شهرستان، موردتوجه و اقبال حضار قرار گرفت.

فرح نیاز کار عضو هیات علمی و استاد دانشگاه سخنران دیگر این برنامه نیز در سخنانی از زبان سعدی به‌ عنوان «زبان عبارت و زبان اشارت» یادکرد.

نشست‌های دائمی «برخوان سعدی» در نی‌ریز هر هفته شنبه ساعت 18 در سالن زنده‌یاد رجبی (محل دائمی این جلسات)، واقع در بلوار سرداران، اداره ارشاد اسلامی نی‌ریز برگزار می‌گردد.





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها