تعداد بازدید: ۲۲۴۳
کد خبر: ۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ - 2019 10 August
حجت‌الاسلام فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه موقت نی‌ریز با بیان این که قبح خودکشی دارد شکسته می‌شود، سکوت در برابر آن را جایز ندانست.
سجاد صمیمی‌پور، هورگان: حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه ضمن ابراز تأسف و ناراحتی  از افزایش موارد خودکشی در جامعه و شهرستان گفت: من چندین بار صبوری کردم و  با دادگستری نیز مدارا کردم که در مورد خودکشی صحبت نکنم؛ اما قبح این گناه دارد در جامعه شکسته می‌شود  و دیگر نمی‌توان سکوت کرد.

وی تأکید کرد: خیلی سریع و در اولین فرصت ممکن دادگستری، فرماندار و دیگر مسئولان فرهنگی یک کارگروه تشکیل داده و  این مسئله را  آسیب‌شناسی کنند و نتیجه را اطلاع دهند تا با مشورتهای بیشتر راهکارهایی اساسی ارائه شود.

ایشان افزود: باید کارشناسانی دعوت شوند و سلامت و بهداشت روان جامعه،  آسیبهای فضای مجازی، محیط‌زیست و دیگر آسیبهای اجتماعی را بررسی کنند.

امام‌جمعه موقت نی‌ریز با مطرح کردن این سؤال که چرا در شهرستان نی‌ریز ورزش همگانی وجود ندارد گفت:  یکی از چیزهایی که جلوی آسیبهای اجتماعی و خودکشی را می‌گیرد، ورزش همگانی است و باید آن را در شهرستان نی‌ریز ترویج دهیم.

حجت‌الاسلام فقیه ادامه داد:  من از شورای شهر بارها تقاضا کرده‌ام و باز هم تقاضا می‌کنم که اقداماتی را در این باره انجام دهند. آنها نیز قولهایی داده‌اند که امیدوارم محقق شود.

امام‌جمعه موقت نی‌ریز ناامیدی را بزرگترین گناه از دیدگاه اسلام دانست و  یکی دیگر از دلایل ترویج ناامیدی در جامعه را  نبود نشاط در جامعه و  قطع شدن صله رحم توصیف کرد.

حجت‌الاسلام فقیه در حالی از لزوم ترویج نشاط و شادی در جامعه سخن می‌گفت که همزمان در مراسم نماز‌جمعه، عده‌ای در حال جمع‌آوری امضاء برای جلوگیری از برگزاری کنسرت موسیقی 26 مرداد در نی‌ریز بودند!

از دیگر مسائلی که امام جمعه موقت نی ریز به آن پرداخت، بحث تفاوت قیمتها در نی‌ریز بود.
به گفته ایشان، قیمت اجناس در شهرستان نسبت به شهرستانهای اطراف مانند استهبان بیشتر است و در خود شهرستان نیز تفاوت قیمت زیادی وجود دارد.

وی ضمن  ابراز تأسف از این موضوع گفت: موضوع تفاوت قیمتها را شخصاً با چندین بارحضور در بازار مشاهده کرده و برایم مسجل شده است. مسئولان مربوطه باید توضیح دهند چه کاری انجام داده‌اند و چرا قیمتها این قدر تفاوت دارد و چرا هر مغازه برای خودش قیمتی می‌دهد؟
خطیب جمعه نی‌ریز با مطرح کردن بحث خانه‌های خالی از سکنه در شهرستان، گریزی نیز به موضوع قیمت بالای مسکن و اجاره زد و تصریح کرد: کسانی حاضر هستند خانه‌هایشان خالی بماند؛ اما  آن را اجاره ندهند.

وی افزود: گاهی به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند دنبال خانه هستیم تا اجاره کنیم؛ اما خانه‌ای برای اجاره نیست. مگر نباید حساب و کتابی در قیمت اجاره‌ها باشد؟

امام جمعه موقت نی‌ریز ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تشکر از خبرنگاران، از آنها خواست تا دردهای جامعه را بدون سلایق حزبی و شخصی مطرح کرده، نقاط قوت را بازگو و نقاط ضعف را بدون غرض بیان کنند .

خطیب جمعه نی‌ریز همچنین از خبرنگاران خواست تا مشکلات روستائیان و علت مهاجرت آنها به شهرها را بررسی کنند.

وی به نقل از رئیس جمهور، روستائیان را نقطه قوت کشور توصیف کرد و کاهش تولید در روستاها و مصرف‌گرا شدن روستائیان در نتیجه مهاجرت به شهرها  را معضلی دانست که با اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

حجت‌الاسلام فقیه در جایی دیگر با  اشاره به جایگاه و سالروز شهادت امام محمد باقر، از برگزاری مراسم  جشن و عروسی که در شب شهادت این امام در شهرستان نی‌ریز برگزار شده بود انتقاد و بر لزوم  حفظ حرمتها و ارزشهای دینی و  دوری از تقدس زدایی تأکید کرد.

حجت الاسلام فقیه ضمن نکوهش عمل اسراف در جامعه گفت: اسراف حتی در  بین متدینین، مسئولان و علما فراگیر شده و این مایه تأسف است. در کشوری مانند چین با این همه منابع غذایی، حتی یک قطره آب و یک دانه برنج نیز  حرمت دارد؛ اما در کشور ما با وجود آمیزه‌های دینی، اسراف در بسیاری از بخش‌ها همه‌گیر شده و نزدیک به 30 درصد از محصولات ما ضایع می‌شود. این مایه خجالت و سرشکستگی است.

وی با انتقاد از حضور کمرنگ بانوان در مراسم نماز جمعه، از این قشر جامعه خواست تا همانند دوران انقلاب 57 حضوری پر رنگتر در مسائل فرهنگی و دینی جامعه از جمله نماز جمعه داشته باشند.
امام‌جمعه موقت نی‌ریز  ضمن انتقاد از انتخابهایی که بر اساس روابط شکل می‌گیرد، افزود: مدیر و مسئولی که با رابطه انتخاب می‌شود، نه تخصص دارد و نه تعهد و این برای کشور بسیار مضر است.

حجت‌الاسلام فقیه ضمن انتقاد از ضعیف شدن برخی شعائر اسلامی در جامعه، هویت دینی را ارجع بر هویت ملی دانست و افزود: به خاطر هویت دینی است که این کشور تا کنون حفظ شده است.

همچنین در بین دو نماز، ولی زاده مدیریت آموزش و پرورش شهرستان  ضمن ابراز خرسندی دانش آموزان و والدین آنها ، نسبت به تبدیل شدن شهرستان نی ریز از منطقه 2 به منطقه 3 کنکور، از زحمات دکتر مسعودی ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این رابطه قدردانی کرد.

وی ضمن بر شمردن اقداماتی که  از زمان حضورش در آموزش و پرورش  انجام شده، از محقق شدن اهدافی چون ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس و  توسعه فضاهای آموزشی خبر داد و  از فرماندار پیشین و فعلی بابت مساعدتهای انجام شده تشکر کرد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها