تعداد بازدید: ۲۵۲۲
کد خبر: ۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ - 2019 02 August
نمایشگاه خوشنویسی آثار هنرمند جوان نی‌ریزی در سرای فاتح افتتاح شد.
مجید پاکیزه‌دامن، هورگان: دیروز با حضور خطاطان مطرح کشور در سالن اداره فرهنگ و ارشاد از فعالیت‌های هنر خطاطی علی اصغر رسولی تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم اساتید هنر خوشنویسی کشور از جمله محمدعلی سبزه کار، محمد حیدری، رسول مرادی، مجتبی سبزه کار و عطا الله طغرایی حضور داشتند.

در این آئین برزگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گفت: باید برای رشد و توسعه هنر خطاطی در نی ریز، یک دفتر کار مشخص شود.

استاد محمد علی سبزه کار با تقدیر از آثار خوشنویسی این هنرمند نی‌ریزی گفت: اثر شکسته نستعلیق آقای علی اصغر رسولی ریشه در معرفت این هنر دارد که او توانسته به آن دست پیدا کند.

عطاءا... طغرایی استاد و مؤسس انجمن خوشنویسان نی‌ریز با انتقاد از مسئولان گفت: در طول چند سال اخیر هیچ یک از مسئولان شهرستان حمایتی از هنرمندان خط نداشته‌اند.

استاد محمد حیدری نیز در این باره گفت: بدون حمایت مسئولان و مردم، هیچ هنری نمی‌تواند به جایگاه اصلی خود برسد.

وی افزود: با توجه به شهرت استاد میرزا احمد نی‌ریزی، مسئولان شهرستان می‌توانند در قالب جشنواره و همایش، برنامه‌هایی را در همین باب تدارک ببینند. 

پس از پایان این مراسم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد، حاضران در سرای فاتح محل برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی علی اصغر رسولی حاضر شدند و با دستان استاد عطاءا... طغرایی رئیس انجمن خوشنویسان نی‌ریز این نمایشگاه برای مدت یک هفته تا 17 امرداد که روز خبرنگار است افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم  شهردار نی‌ریز گفت: از آنجایی که برگزاری این مراسم با همکاری شهرداری صورت گرفته، به طور قطع در روزها و سال‌های آینده نیز این کار ادامه خواهد داشت.

همچنین هادی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گفت: همین که فضای سرای فاتح برای برپایی این نمایشگاه در اختیار استاد رسولی قرار گرفته، می‌توان جزو حمایت‌های ما از هنرمندان عرصه خط و هنر باشد. 

علی اصغر رسولی نیز اظهار داشت: حضور اساتید خط در نی‌ریز، امید است نقطه عطفی برای هنر خطاطی در نی‌ریز باشد.

رسولی با اشاره به برپایی نمایشگاه خوشنویسی برای دومین بار در نی‌ریز گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان برای بار سوم نیز شاهد برپایی نمایشگاه هنر خطاطی در نی‌ریز باشیم. 
 
علی اصغر رسولی که زاده دهچاه از توابع نی ریز است، از سال 1372 به این هنر روی آورد و تا به امروز در کنار استادانی همچون عطاءا... طغرایی و محمد حیدری این هنر را آموخته است.












نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها