تعداد بازدید: ۱۴۳۲
کد خبر: ۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ - 2019 30 July
چهل و نهمین نشست از سلسله نشست‌های «برخوان سعدی» در نی‌ریز، در روز شنبه 5 مردادماه 98 برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی ریز، در این جلسه محمدجواد نصیر زاده، به ارائه سخنانی با عنوان « ملزومات سعدی شناسی با استناد به گلستان و بوستان» پرداخت.

وی با ذکر شواهدی از متن گلستان و آیات قرآن بیان کرد: هر آنچه هست در کلام سعدی از داستان و شعر برگرفته از آیات قرآن است.

این فعال حوزه ادبیات و دین لازمه سعدی شناسی را دانستن مذهب سعدی ذکر کرد و گفت: تأثیر مذهب سعدی در کلام سعدی انکارناپذیر است و دانستن مذهب در فهمیدن کلام او بسیار مهم است.

وی همچنین ضمن برشمردن مذاهب مختلف اسلامی به توضیحاتی پیرامون آن‌ها پرداخت و در ادامه با آوردن شواهدی برای وابسته دانستن سعدی به نحله‌های مختلف فکری درنهایت تلاش برای دست یافتن به این مهم (مذهب سعدی) را در کاری تحقیقی و جامع مستقل لازم دانست.

گفتنی است نشست‌های « برخوان سعدی» همواره با اقبال ویژه مسئولین شهرستان همراه بوده است. 

در این جلسه حمید پریش علاقه و نیز پشتیبانی شورای شهر را از جلسات «برخوان سعدی» اعلام کرد و از سوی شورای شهر خواست تا جلسه آینده «برخوان سعدی» میهمان شورای شهر در سالن جلسات این شورا باشد که مورد استقبال سید احمد موسوی مقدم مسئول نشست‌های «برخوان سعدی» در نی‌ریز قرار گرفت.

محل دائمی سلسله نشست‌های سعدی شناسی در نگارخانه زنده‌یاد رجبی، واقع در بلوار سرداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز می‌باشد.

 این نشست ها زیر نظر انجمن فرهنگ و ادب شیراز و مشارکت بنیاد سعدی شناسی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نی‌ریز، شنبه هر هفته ساعت 18 برگزار می‌گردد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها