تعداد بازدید: ۱۴۱۲
کد خبر: ۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ - 2019 28 July
پس از افتتاح چمن ٣/٥ میلیاردی
معاون وزیر: سالن چند منظوره را در نی‌ریز می‌سازیم

گزارش مجید پاکیزه‌دامن/ عکس عادل  لایقمند: افتتاح چمن مصنوعی زنده‌یاد علی فیض‌آبادی توسط  معاون وزیر ورزش و جوانان با وعده‌هایی میلیاردی همراه بود.


پنجشنبه ٢٧ تیر ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان به همراه حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان و اصغر مسعودی نماینده مجلس با حضور در نی‌ریز و ورزشگاه شهدا، به ماجرای احداث زمین چمن مصنوعی پایان دادند و با دستان یک بانو افتتاح آن انجام گرفت.


اما سفر فرامرزیان به نی‌ریز خالی از لطف هم نبود و او احداث یک سالن چند منظوره و اختصاص ١٥٠ میلیون تومان به هیئت‌های ورزشی را به مسئولان ورزش شهرستان وعده داد.


در جلسه اعضای شورای ورزش و جمعی از اهالی هیئت‌های ورزشی نی‌ریز با معاون وزیر ورزش که در فرمانداری برگزار شد، فرماندار نی‌ریز با اشاره به وسعت و جمعیت شهرستان گفت: ورزش نی‌ریز از متوسط سرانه استان چیزی عقب نیست، اما با توجه به ظرفیت موجود، اگر مورد حمایت وزارت ورزش قرار نگیرد متضرر خواهد شد.


حمید یزدان‌پناه خواستار تعیین بودجه سالن چند منظوره وعده داده شده از سوی معاون وزیر ورزش گردید.


او همچنین با برشمردن  بخشی از مشکلات ورزش نی‌ریز در هیئت‌های مختلف، خواستار رفع آنها از سوی وزارت ورزش و جوانان شد.


یک سالن برای ورزش بانوان اختصاص دهید
در ادامه مسئول امور بانوان اداره ورزش و جوانان نی‌ریز گفت: تعداد ٢٠٠٠ ورزشکار سازمان یافته در نی‌ریز داریم که ٣ برابر این عدد ورزشکار سازمان نیافته و علاقه‌مند به ورزش وجود دارد.


الهام مسلمان‌حقیقی با اشاره به کمبود فضاها و امکانات ورزشی بانوان، از ژاله فرامرزیان خواست یک سالن ورزشی مخصوص بانوان با تجهیزات کامل و مناسب ورزشی و بودجه جداگانه برای ورزش بانوان اختصاص یابد.


او این را هم عنوان داشت که  اگر امکانات ورزشی بخش بانوان بیشتر شود، در این حوزه نیز با پیشرفت خوبی روبرو خواهیم بود.

چمن‌های روستایی در هفته دولت
افتتاح می‌شود
نماینده نی‌ریز و استهبان در مجلس گفت: دیگر زمین‌های مصنوعی سطح شهرستان در طول هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.


اصغر مسعودی گفت: با توجه به تعداد زیاد فوتبالیست در شهرستان، با ١٠ زمین چمن نمی‌توان تمام شهرستان را پوشش داد؛ اما سعی کردیم در روستاهای پرجمعیت این زمینها را احداث کنیم.

عذرخواهی مدیرکل از تأخیر افتتاح چمن
در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان به خاطر تأخیر در افتتاح زمین چمن مصنوعی عذرخواهی کرد و درمورد پروژه‌های ورزشی شهرستان توضیحاتی ارائه داد.


حیدرعلی کامیاب گفت: تعداد ١٠ زمین چمن مصنوعی در کل شهرستان نی‌ریز در دست احداث است که نیمی از آنها در هفته دولت و مابقی آن در هفته تربیت‌بدنی به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی از پیشرفت ٧٠ درصدی فضاهای ورزشی در نی‌ریز خبر داد و عنوان داشت: نی‌ریز یکی از شهرستان‌های مهم استان در حوزه ورزش است که سالن چند منظوره در آن احداث خواهد شد.

احداث سالن چند منظوره در نی‌ریز
مستلزم اخذ ماده ٢٣
ژاله فرامرزیان هم گفت: اولین اقدامی که در وزارت ورزش و جوانان انجام دادیم، توجه به پروژه‌های نیمه تمام بود که در شهرستان نی‌ریز تا پایان سال جاری تمامی پروژه‌های نیمه تمام ورزشی که تعداد ١٥ عدد می باشد، به اتمام خواهد رسید.


او گفت: سعی می‌کنیم تا دو سال آینده با تأمین اعتبارات، سالن چند منظوره ورزشی را احداث کنیم، اما ظرفیت آن در حال حاضر مشخص نیست.


فرامرزیان احداث سالن چند منظوره در نی‌ریز را مستلزم اخذ ماده ٢٣ توسط مسئولان شهرستان دانست و گفت: البته اخذ آن کار آسانی نیست.


ماده ٢٣ ناظر بر این است که مطالعات اولیه طرح و برآوردهای لازم انجام شده و با شرایطی که در متن آن آمده در قالب یک طرح به سازمان برنامه و بودجه ارائه شود.


وی افزود: اگر مراحل قانونی آن انجام شود، قول آن را می‌دهیم تا این پروژه را جزو پروژه‌های سال ٩٨ و ٩٩ پیش‌بینی کنیم.


فرامرزیان ادامه داد: در سال گذشته سعی کردیم به پروژه‌های شهرستان توجه کنیم و به آنها بپردازیم که در سال جاری نیز به آنها توجه خواهد شد.


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش گفت: افراد توانمندی که می‌توانند در بخش ورزش کمک مالی داشته باشند، با سرمایه‌گذاری در ورزش یاری‌رسان ما باشند تا بتوانیم پروژه‌های ورزشی را احداث کنیم.


فرامرزیان افزود: تا پایان سال ٩٩ در حوزه پروژه‌های روستایی سعی می‌کنیم با کمک بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت امکانات و اقلام ورزشی را در اختیار ورزشکاران مناطق محروم قرار دهیم.


او اظهار داشت: در سال گذشته مبالغ زیادی را در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار دادیم که در تاریخ ورزش کشور بی سابقه است.


استفاده آقایان از سالن حجاب جایز نیست
این بودجه‌ها در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و به طور مساوی در اختیار دو بخش آقایان و بانوان قرار خواهد گرفت.


وی با اشاره به سالن ورزشی حجاب که آقایان نیز از آن استفاده می‌کنند گفت: این سالن مخصوص بانوان است و تنها می‌بایست در اختیار آنها قرار گیرد و هرگونه استفاده از آن توسط آقایان جایز نمی‌باشد.


در حاشیه این جلسه فرامرزیان با ما گفتگو کرد.
وی با در مورد آسیب‌دیدگی کفپوش سالن ورزشی حجاب که هنوز عمر آن به ٤ سال نرسیده گفت: کفپوش و چمن مصنوعی چناچه به درستی از آن نگهداری و استفاده نشود و اقلام سخت و سنگین روی آنها قرار گیرد، از بین خواهد رفت.


او عنوان داشت: عمر کفپوش سالنها ١٥ سال است و به طور یقین می‌توان گفت ازآن استفاده نادرست صورت گرفته.

کف‌پوش سالن حجاب باید تعمیر یا تعویض شود
فرامرزیان گفت: برای تعویض یا تعمیر کفپوش سالن حجاب باید از محلی که اعتبارات احداث آن تأمین شده، هزینه آن را دریافت کرد و با پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان این کفپوش باید تعمیر یا تعویض شود.


پیرامون همین موضوع کامیاب گفت: کمیته برنامه‌ریزی در مورد آن تصمیم خواهد گرفت و با تصمیم این کمیته اقدامات آن صورت می‌گیرد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها