تعداد بازدید: ۱۹۰۴
کد خبر: ۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ - 2019 28 July
نگاهی به کارنامه هومن برق‌نورد
هومن برق‌نورد در سریال «آچمز» که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود ایفای نقش می‌کند به همین خاطر به معرفی این هنرپیشه سینما و تلویزیون می‌پردازیم. او متولد ۵ دی ۱۳۴۸ است.

در زیر گزیده‌ای از گفتگوی برق نورد را با باشگاه خبرنگاران جوان را می‌خوانید: 
برق نورد فعالیت خود را از تئاتر آغاز کرده است. وی پیش از آن  ١٠ سال به ساختن آلات موسیقی پرداخت و گاهی در کنار آن برای خود می‌خواند ولی عشق و علاقه او به بازیگری است. 


او می‌گوید: به هر غذایی علاقه دارم که در آن تکه‌ای گوشت نباشد چون شدیداً از گوشت متنفرم و عاشق میرزا قاسمی، قرمه‌سبزی و خورشت قیمه هستم و باید بگویم شدیداً از غذاهایی که توسط آبزیان درست شده باشد، بیزارم.


گزیده‌ها
- به شیراز، اصفهان، کیش و به هر شهری که شما فکر کنید رفته‌ام و تقریباً به تمام خطه شمال سفر کرده‌ام و بیشتر دلم می‌خواهد به کندوان سفر کنم، چون تا به حال به آنجا نرفته‌ام.


به یاد دارم در سفر به کیش، مانند مجسمه ایستادم و شاید ١٥٠ نفر آمدند و با من عکس گرفتند.


- همیشه مراقب هستم که کلمه «چقدر قشنگه» را به زبان نیاورم تا مردم مرا شرمنده نکنند و آن جنس را به من هدیه ندهند. 


- تا قبل از این گرفتاری‌ها و گران نشدن دلار، به مالزی، سنگاپور، کره و ایتالیا سفر کرده‌ام.


- من حاضر نیستم وطن خود را ترک کنم با وجود این نکته که خیلی از بستگان من در خارج از کشور زندگی می کنند.


- حدود ١٠ سال پیش به کار ساخت سنتور، سه‌تار و تار مشغول بودم و ساختن آن‌ها را نزد استاد تهرانی آموختم.


- گاهی با خود می‌خواندم، ولی دغدغه خواننده شدن را نداشتم.


- دو خواهر دارم که با خودم در کل سه فرزند می‌شویم، یکی از خواهرانم، کارگردانی سینما خوانده و دیگری استاد نقاشی است که وی در ایران زندگی نمی‌کند و من فقط بازیگر شدم. پدرم مهندس بود. ولی به یاد دارم که مادرم شعر بسیار می‌گفت و آن را به صورت دکلمه ضبط می‌کرد و اجازه می‌داد ما هم گوش دهیم. 


- عاشقانه بازی زنده‌یاد خسرو شکیبایی را دوست داشتم و در کنار او پرویز پرستویی، پرویز پورحسینی، علی نصیریان، مسعود رایگان و حسین محجوب را از میان اساتید بازیگر آقا و از میان خانم‌ها بازی فاطمه معتمد آریا، گوهر خیراندیش و هدیه تهرانی را دوست دارم.


- رابرت دنیرو، آل‌پاچینو و آنتونی هاپکینز  را در میان بازیگران خارجی دوست دارم.


- در حال حاضر فرصت مطالعه کردن ندارم و اگر فرصتی داشته باشم پای تلویزیون بنشینم به آثار والت دیزنی و کارتون‌هایی چون سیندرلا و گربه‌های اشرافی نگاه می‌کنم که برای من یادآور روزها و برنامه‌های به یاد‌ماندنی است.


- علاقه‌ای به موسیقی و فوتبال ندارم و طرفدار هیچ تیمی نیستم. اگر فرصتی باشد به شنا و پیاده‌روی می‌روم.


آثار تلویزیونی
دودکش، آچمز، دوردست‌ها، قرعه، پادری، آقا و خانم سنگی، پرده‌نشین، روزهای بد به‌در، دزد و پلیس، چک‌برگشتی، در مسیر زاینده‌رود، ساختمان پزشکان، بیداری، عشق سال‌های جنگ و...


آثار سینمایی
تیغ و ترمه، زندانی‌ها، به وقت خماری، سرو زیر آب، لونه زنبور، بن‌بست وثوق، راه رفتن روی سیم ، نرگس مست، گذر موقت، سینما نیمکت، آرایش غلیظ، بیگانه،  بی‌خداحافظی، جیب‌بر خیابان جنوبی، گناهکاران، کیفر و یک تکه نان و...


شبکه خانگی
شهرزاد و ریکاوری


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها