تعداد بازدید: ۱۴۲۶
کد خبر: ۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ - 2019 20 July
حجت‌الاسلام فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه موقت نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه از بازیافت نشدن زباله‌های نی‌ریز و تبعات محیط زیستی آن ابراز نگرانی کرد.
عابد نعمتی، هورگان: حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 28 تیر، از عدم توانایی شهرمان برای بازیافت زباله ابراز انتقاد کرد.

به گفته امام جمعه موقت نی‌ریز، 95 درصد زباله‌های شهرستان بازیافت نمی‌شود و محیط زیست را آلوده می‌کند.

وی همچنین از افزایش تکدی‌گری در نی‌ریز ابراز نگرانی کرد.

امام جمعه موقت نی‌ریز فرماندار بومی جدید را یکی از افتخارات شهرستان توصیف کرد که به بیان وی سالیان زیاد در بخشهای مختلف شهرستان خدمت کرده است. وی افزود: «امیدواریم ایشان مسئله ریزگردهای دریاچه بختگان و تأثیر معدن گچ در شرف واگذاری و مرغداری اطراف آن روی روستای دولت‌آباد را پیگیری کند.»

حجت‌الاسلام فقیه با اشاره به هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی و خدمات آنها عنوان داشت: «‌به گفته رئیس اداره بهزیستی، متأسفانه آمار طلاق رو به افزایش است و مشاوره قبل از ازدواج باید اجباری شود. در زمینه تأمین اجتماعی هم آمار بیمه‌شدگان به خاطر تورم و مشکلات اقتصادی پایین آماده و می‌طلبد کارفرمایان متعهد بمانند، کارگرانشان را تحت پوشش ببرند و یار تأمین اجتماعی باشند.»

خطیب جمعه نی‌ریز همچنین به موضوع برقراری کتابخانه بزرگ استانی در نی‌ریز و افتتاح زمین چمن مصنوعی با پیگیری نماینده مجلس، مسئولان شهرستان و استان اشاره کرد و این اقدامات را ستود.

حجت‌الاسلام فقیه چهلمین سالگرد نماز جمعه کشور را یارآور شد و ضمن تشریح برنامه‌های نماز جمعه و پیشنهاداتی در این خصوص، از برنامه فرمانداری و ادارات و سازمانها برای برگزاری میز خدمت مسئولان یک ساعت قبل از مراسم نماز جمعه هفته آینده خبر داد و گفت: «‌‌مسئولان باید هر هفته در نماز جمعه و مساجد شاخص شهرستان حضور یابند تا مردم بتوانند رو در رو مسائل و مشکلاتشان را با آنها مطرح کنند.»

خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به اهمیت فرزند دختر، روایاتی در این خصوص ارائه کرد و عنوان داشت: «دختر کانون محبت در خانواده و غمخوار و دلسوز پدر و مادر است. وقتی شما بین پسر و دختر تبعیض قائل می‌شوید، حس خلل شخصیتی در آنها شکل می‌گیرد. شما با این کار، تخم کینه و نفاق را در خانه می‌کارید و فرزندان را حسود بار می‌آورید.»

حجت‌الاسلام فقیه کمک کردن مرد در امور منزل را کاری پسندیده برشمرد و خاطرنشان کرد: «یکی از راه‌هایی که می‌توانید به وسیله آن تواضع پیدا کنید، خدمت به زن و فرزند در خانواده است. پیامبر با آن مقام، به حضرت خدیجه در کارهای خانه کمک می‌داد.»

در حاشیه مراسم نماز جمعه، نمایشگاهی از دستاوردهای افراد تحت پوشش بهزیستی به نمایش گذاشته شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها