تعداد بازدید: ۱۵۴۸
کد خبر: ۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ - 2019 13 July
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نماز جمعه اتحادیه اروپا را غیر قابل اعتماد توصیف کرد.
عابد نعمتی، هورگان: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 21 تیر با اشاره به مهلت 60 روزه دوم به اتحادیه اروپا گفت: «ما تابع اروپا نیستیم و این 14 ماه را هم برای جلب اعتماد آنها هزینه دادیم؛ اما آنها قابل اعتماد نیستند. انگلیس هم که نفتکش ما را توقیف کرده دشمن اسلام است. خداوند این دولت خبیث را از بین ببرد.»

ایشان به وضعیت وخیم شیخ ابراهیم زکزاکی پدر آیین تشیع در غرب آفریقا و نیجریه اشاره کرد و عنوان داشت: «او از ارادتمندان امام(ره) و مقام معظم رهبری است که در طول ۴۰ سال مسئول تبلیغ اهل بیت در نیجریه بود و در این مدت نزدیک به ۱۵ میلیون نفر به شیعیان پیوستند. اما آمریکا، انگلیس و اسرائیل علیه او قیام کردند و در سال ۹۴ ارتش نیجریه عده زیادی را شهید کرد. او تنها روحانی است که 6 فرزند خود را در راه اسلام داده، اما حالا در بیماری است. کنفرانس اسلامی باید وارد عمل شود و برای انتقال او به بیمارستان اقدام کند.»

خطیب جمعه نی‌ریز در جایی دیگر اهمیت پوشش و حجاب برای زن و مرد را یادآور شد و حج را عبادتی سیاسی و اجتماعی خواند که بدون برائت از مشرکین ارزشی ندارد.

عضو خبرگان رهبری به 26 تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: «۳۹ سال است که این شورا برقرار است. شورای نگهبان و فقهای آن برای حفظ اسلام به وجود آمده و دشمنان اسلام با آن مخالفند. امیدواریم که این شورا در انتخابات آینده کار خود را به خوبی انجام دهد.»

آیت‌ا... فقیه به مسئله محیط‌زیست و روز بدون پلاستیک اشاره کرد و افزود: «مصرف پلاستیک عامل سرطان است. مردم باید از مصرف لیوانهای پلاستیکی خودداری کنند. امید که مردم در جهت حفظ محیط زیست قدم بردارند.»

ایشان بر اهمیت حفظ وحدت تأکید کرد و گفت: «اگر همه شما مردم تک‌تک خوب باشید، ولی با هم نباشید، ارزشی ندارد.»
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
اين را ميدانم كه اگر ما قدرت،دانش ، صنعت و همت غربي ها را داشتيم اكنون تمام دنيا را به بردگي كشانده بوديم با فرمان ما ملت دنيا ميباسيت آنچه را كه ما ميگوييم اطاعت ميكردند.
كمي منصف باشيم واقعا" اينگونه نيست؟... واي به روزي كه به سلاح دانش و صنعت هم مجهز شويم . البته در آنصورت شايد به پوچي رفتار خود پي ببريم و كمي از غرور خود بكاهيم.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها