تعداد بازدید: ۱۲۷۱
کد خبر: ۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳ - 2019 07 July
سرمقاله
امین رجبی سردبیر

آتنای ١٤ ساله برای درمان انحنای ستون فقرات و پیشگیری از فلج دائم به کمک‌‌های فوری  همشهریان  نیاز دارد. این خبری بود که هفته گذشته بازتاب به نسبت زیادی در نی‌ریز پیدا کرد.

آتنا دانش‌آموز کلاس هشتم مدرسه دین و دانش است که از دو سال پیش به یکباره دچار بیماری انحنای ستون فقرات شده است. این دختر ١٤ ساله پدر ندارد و مادرش با کارگری و با کمک خیریه‌ها او را به مدرسه فرستاده است.

اکنون آتنا باید عمل جراحی سنگینی را از سر بگذراند و برای این عمل کمتر از ٦ ماه وقت دارد.

هزینه عمل را یک پزشک نیکوکار تهرانی تقبل کرده، اما ٩ مهره کمر او نیاز به تعویض دارد و ٢٧ میلیون تومان برای خرید مهره‌های کمر این دختر نوجوان مورد نیاز است.

پس از انتشار این خبر، همشهریان زیادی با دفتر نشریه و همکاران ما تماس گرفته و سؤالاتی در این مورد داشتند و خواهان کمک به آتنا بودند.

بر اساس آمار اعلامی از سوی خیریه الزهرا، تا ظهر پنجشنبه ١٣ تیرماه مبلغ ١٠ میلیون تومان کمکهای مردمی برای آتنا جمع‌آوری شده و خدا را شکر همچنان کمکها ادامه دارد.

در میانه خبرهای بیشتر ناراحت کننده و منفیِ این روزها، همت همشهریان نی‌ریزی برای کمک به آتنا خوشحال کننده است. باید قدر این مردم را دانست و به آنان آفرین گفت که حتی در این شرایط اقتصادی، با کمک‌های ارزشمند خود (هرچند با مبالغ پایین) به یاری یک همنوع آمده و شعر سعدی را زنده کرده‌اند:

بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار

واژه «آتنا» معنای با مسمایی دارد و در لغتنامه دهخدا «عطا کن به ما» و «ببخش به ما» معنا شده است. 

امید که کمکهای مردمی به حد نصاب لازم برسد و خبر تندرستی آتنا را منتشر کنیم.

چنین باد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها