تعداد بازدید: ۱۵۰۶
کد خبر: ۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ - 2019 06 July
در مراسم نماز جمعه مطرح شد:
نماینده مجلس با بیان این که مجلس باید عصاره ملت باشد، زد و بندهای سیاسی و استفاده از رانت و رشوه را مانع این اصل مهم دانست.
عابد نعمتی، هورگان: اصغر مسعودی در بین دو نماز و در مراسم نماز جمعه 14 تیر، این سخنان را در پاسخ به صحبتهای امام جمعه موقت گفت.

حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه، مجلس فعلی را یکی از ضعیف‌ترین مجلسها دانست و گفت: «مقام معظم رهبری می‌فرمایند مجلس آینده که اولین مجلس 40 ساله دوم انقلاب است، باید مجلس مقاومت باشد و از این رو مهم است.»

نماینده مجلس اما در پاسخ به این سخنان عنوان داشت: «نماز جمعه محور وحدت همه جریان‌های سیاسی است. اگر حرفی و حدیثی و کلمه‌ای از خطبه نماز‌جمعه بیرون می‌آید، باید مبنا و محور تقوا و فضیلت و معنویت باشد.»

وی در ادامه، مجلس را دارای دو بعد قانون‌گذاری و نظارت دانست و گفت: «من به عنوان نظارت، در مقاطع مختلف ضمن تذکر به وزرا، سؤال از رئیس جمهور را هم در دستور کار قرار داده‌ام. مقام معظم رهبری از مجلس اعلام رضایت کردند. البته یکسری ایرادات هم ممکن است باشد و ما قبول داریم که مجلس، مجلس ایده‌آل نیست. مجلس باید عصاره ملت باشد؛ اما متأسفانه باندهایی با پول، رابطه، رانت،  رشوه و زد و بندهای سیاسی نماینده به مجلس می‌فرستند. اگر نماینده واقعی مردم به مجلس برود، مجلس می‌شود عصاره ملت و شما در انتخاب نمایندگانی که فضائل ملت را یدک می‌کشند نقش خواهید داشت.»

مسعودی در ادامه به برخی خدمات مجلس اشاره کرد. 

حجت‌الاسلام فقیه در خطبه‌های نماز‌جمعه اهمیت امامزادگان را یادآور شد و گفت: «رتبه اول تعداد امامزادگان در کشور را استان فارس با حدود هزار امامزاده دارد و استان قم در رتبه دوم است. ما باید به همه امامزادگان اهمیت دهیم؛ اما متأسفانه برخی فکر داعشی دارند و می‌گویند توسل به مردگان شرک است. برخی می‌گویند امامزاده‌ها شناسنامه ندارند؛ در حالی که برخی از آنها در زمان حیاتشان حتی نمی‌توانستند به خانواده خودشان هم اعتماد کنند و به آنها بگویند که سید هستیم؛ مثل شاه‌چراغ که مقبره‌اش در قرن هفتم یافت شد.»

وی با اشاره به روز قلم گفت: «آیه قلم از اولین آیاتی بود که بر پیامبر نازل شد و خدا به قلم قسم می‌خورد.» 

خطیب جمعه نی‌ریز روز شهرداری و دهیاری را گرامی داشت و گفت: «دهیاران مظلومند و برخی اوقات مسئولان حرفشان را نمی‌خوانند. متأسفانه برخی روستاها دارند خالی از جمعیت می‌شوند، تولیدات کم و همه مصرفگرا می‌شوند و این تهدید است.»

حجت‌الاسلام فقیه در جایی دیگر عنوان داشت: «باید در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شود که آثار تاریخی شهرستان در حال نابودی است. همچنین درختکاری در شهر ما ضعیف است و باید وضعیت محیط‌زیست بهتر و درختان مثمر و مفید برای خاک کاشته شود .»

وی روز دختر را نیز گرامی داشت و با تأکید بر تعلیم و تربیت آنها گفت: « انسان عاقل نسبت به جنس زن تکریم می‌کند و احترام می‌گذارد. خانمها از نظر علمی عقلشان بالاتر است و این مسأله ثابت هم شده است. باید با دختران و محارمتان با ادب و احترام رفتار کنید. خدا پدری را که به دخترش احترام می‌گذارد، وارد بهشت می‌کند.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها