تعداد بازدید: ۲۸۱۶
کد خبر: ۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ - 2019 05 July
١٧٥٠ کنکوری از دیروز پنج‌شنبه 13 تیر رقابت خود را شروع کردند.
امسال ١٠٧٩ نفر دختر و ٦٧١ نفر پسر در نی‌ریز کنکور خواهند داد.

١٧٥٠ داوطلب نی‌ریزی در کنکور سراسری ١٣٩٨ شرکت خواهند کرد و این در حالی است که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش کنکوری‌ها هستیم. سال گذشته ١٥٩٤ دانش‌آموز به مصاف کنکور رفته بودند. 


امسال همچنین دختران بیشترین آمار شرکت کننده در کنکور را به خود اختصاص داده‌اند به گونه‌ای که ١٠٧٩ نفر دختر با ٦٧١ نفر پسر به رقابت خواهند پرداخت.


نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در نی‌ریز گفت: آزمون سراسری سال ١٣٩٨ در روز پنج‌شنبه و جمعه ١٣ و ١٤ تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز در ٢ حوزه سالن امتحانات و ساختمان دانشکده علوم انسانی برگزار می‌شود.


آمار شرکت کنندگان در کنکور ٩٨ به شرح زیر است:


علوم ریاضی و فنی
١٥٨ داوطلب در صبح پنج‌شنبه ١٣ تیرماه به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ٣٥ داوطلب دختر و ١٢٣ داوطلب پسر می‌باشند.


علوم انسانی
در این رشته ٣٣٧ داوطلب صبح پنج‌شنبه ١٣ تیرماه شرکت خواهند کرد. داوطلبان این رشته ١٩٢ نفر دختر و ١٤٥ نفر پسر هستند.


هنر
در عصر پنج‌شنبه ١٣ تیرماه ١٣٠ داوطلب که ١٠٩ نفر دختر و ٢١ نفر پسر خواهند بود به رقابت خواهند پرداخت.


علوم تجربی
در صبح جمعه ١٤ تیرماه بیشترین داوطلبان در کنکور ١٣٩٨ همچون سال‌های گذشته شرکت خواهند کرد. در این آزمون ٩١٥ داوطلب حضور دارند که از این تعداد ٥٩١ نفر دختر و ٣٢٤ نفر پسر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.


از نکات جالب این رشته کاهش ٩٧ نفری داوطلبان نسبت به سال قبل است. تعداد داوطلبان این رشته در کنکور ٩٧، ١٠١٢ نفر بود.


زبان های خارجی
در عصر جمعه ٢١٠ نفر در این رشته شرکت خواهند کرد و که ١٥٢ نفر دختر و ٥٨ نفر پسر هستند.













فرماندار نی ریز در جمع همراهان داوطلبان کنکور:
دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شهرستان دارای رشته‌های مطلوبی هستند

آنا: فرماندار شهرستان نی‌ریز ضمن حضور در جلسه آزمون سراسری از روند اجرای کنکور در این حوزه بازدید کرد.

حمید یزدان پناه  با حضور در جمع والدین و همراهان داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری و آرزوی موفقیت برای‌ آن‌ها خطاب به والدین گفت: برای همه شرکت کنندگان در آزمون آرزوی موفقیت داریم ولی نباید بپنداریم که موفقیت در زندگی فقط و منحصراً به موفقیت در کنکور بستگی دارد.

فرماندار نی‌ریز ضمن تقدیر از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی از داوطلبان کنکور و تقدیر از کلیه عوامل اجرایی و عوامل امنیتی از قبیل نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، اورژانس و هلال احمر و سایر دستگاه‌های مرتبط و تقدیر از خدام آستان قدس رضوی با اشاره به هزینه‌های تحصیل در دیگر شهرها و مشکلات متعددی که از نظر عاطفی و روحی برای فرزندان ایجاد می‌شود، گفت: الحمدلله دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ما دارای رشته‌های خوب و مطلوبی هستند و در حال تلاش برای افزودن رشته‌های پرجاذبه نیز هستند.




داوطلبان کنکور در نی ریز با بوسیدن و تبرک پرچم رضوی  به استقبال آزمون سراسری رفتند

آنا: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز جمعه چهاردهم تیر ماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد و در حوزه نی‌ریز نیز داوطلبان این گروه آزمایشی با بوسیدن و تبرک پرچم  ضریح رضوی در در ورودی دانشگاه آزاد اسلامی به استقبال کنکور سراسری رفتند.

گروه بر آستان خورشید که شامل خدام آستان قدس، حاملان پرچم ضریح رضوی و سفیران ولایت در نی‌ریز بودند با حضورشان در این شهرستان و با دعوت دکتر سید محمدرضا رئیس السادات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نی‌ریز در نخستین ساعات ابتدایی امروز جمعه 14 تیر ماه در در ورودی دانشگاه مستقر شدند تا داوطلبان آزمون سراسری در نی‌ریز با استمداد از امام مهربانی‌ها در آزمون حضور یابند.

حضور خدام بارگاه ملکوتی سلطان سریر ارتضاء در جمع  داوطلبان حال و هوی معنوی خاصی در شرکت کنندگان ایجاد کرده و فضایی سراسر روحانی شکل گرفته بود. 

حضور در جمع والدین داوطلبان و همراهان آن‌ها در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی نی‌ریز و اجرای مداحی، سخنرانی در باب فضائل امام رضا(ع) و گرداندن پرچم ضریح رضوی در بین همراهان داوطلبان شرکت کننده در کنکور جهت تبرک از دیگر برنامه‌هایی بود که در حاشیه‌ برگزاری کنکور سراسری در حوزه‌ی نی‌ریز اجرا شد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها