تعداد بازدید: ۴۶۴۲
کد خبر: ۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ - 2016 31 October
استانداری از مرز شرقی فارس حراست کند
غلام‌رضا شعبان‌پور مدیرمسئول

سالهاست بحث روستاهای مرزی شهرستان نی‌ریز با شهرستان سیرجان مورد مناقشه است. البته به لحاظ قانونی وضعیت مشخص است؛ اما از نظر اجرای قانون و جلوگیری از دخالتهای غیرقانونی مسئولان شهرستان سیرجان در حوزه بخش قطرویه، متأسفانه مشکلاتی وجود دارد که لازم است با دخالت استانداری فارس برای همیشه مرتفع شود.


مرز شرقی استان فارس را عمدتاً مرز شهرستان نی‌ریز با شهرستان سیرجان تشکیل می‌دهد؛ لذا دخالتهای ذکر شده، ‌دخالت استان کرمان در فارس محسوب می‌شود که باید هرچه زودتر بین دو استانداری یکسره و مرتفع گردد.

آوردن صندوق رأی انتخابات مجلس اخیر توسط فرمانداری سیرجان در روستاهای مرزی بخش قطرویه شهرستان نی‌ریز، آمد و شد مسئولان اجرایی سیرجان و ترغیب اهالی این روستاها به اینکه خواهان الحاق به سیرجان شوند، حضور یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی سیرجان در بخش قطرویه قبل از تأیید صلاحیتها با ارتباط یک عنصر محلی که بطور ناگهانی موضع سیاسی خود را ١٨٠ درجه تغییر داده و خود را همراه دولت تدبیر و امید معرفی می‌کند در حالی‌که مواضع سیاسی قبلی ایشان بر همگان روشن است، نمونه‌هایی از اینگونه دخالتها است.


البته بحث اصلی «دعوا بر سر لحاف ملانصرالدین» است. لحافی به نام معادن غنی آهن متصل به معدن سنگ‌آهن گل‌گهر که در حوزه روستاهای مرزی فارس قرار داد و لقمه چرب و نرمی برای شرکت گل‌گهر است و به نظر می‌رسد دلسوزی برای اهالی این روستاها پوششی است برای رسیدن به هدف ملانصرالدینی .


اخیراً در اقدامی که به نظر تست مدیران شهرستان و استان است، یک تابلو سیمانی با عنوان بخشداری مرکزی سیرجان در حوزه تقسیمات کشوری شهرستان نی‌ریز نصب شده است که حساسیتها را برانگیخته. از این جهت لازم است استانداری فارس با استانداری کرمان و در حضور مسئولین ذی‌ربط وزارت کشور این مسئله را برای همیشه یکسره کنند و قاطعانه جلو دخالتهای بی‌مورد سیاسی و اجرایی را بگیرند.


به هر حال این منطقه شرق فارس است و حراست از آن به عهده استانداری فارس. مرزی که چشمان حریصی به آن دوخته شده  و  دست‌بردار هم نیست.


به نظر می‌رسد واگذاری معادن سنگ‌آهن همراه با احداث صنایع سنگین مرتبط و جذب سرمایه‌های بومی، محلی، با تجربه و توانمند بهترین راهکار تثبیت این قسمت از مرز فارس باشد.إن‌شاء‌ا...

شاد و سالم وموفق باشید

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها