تعداد بازدید: ۱۴۲۸
کد خبر: ۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ - 2019 02 July
در جلسه نماینده مجلس با معاون وزیر صمت مطرح شد:
نماینده مجلس با دکتر سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت 10 تیرماه دیدار کرد.
دکتر مسعودی با پس از دیدار با وزیر صمت در تاریخ چهارم تیرماه جلسه دیگری در روز دوشنبه 10 تیر با معاون معدنی وزیر با حضور دکتر علیرضا جمشیدی  برگزار کرد. 

در این جلسه دکتر مسعودی گفت: با توجه به وجود معادن غنی و سرشار آهن نزدیک معادن، تخصیص آب صنعت و وجود سرمایه‌گذار و توانمندی شرکت‌های موجود باید چرخه فولاد تکمیل گردد و وزیر دستورات لازم درباره کارخانه گندله صادر کرده است.

در این رابطه دکتر سرقینی گفت: در صورتی که تعهد لازم برای کنسانتره مورد نیاز از شرکت‌های معتبر ارائه گردد موافقت لازم انجام خواهد شد.

توجه ویژه به منطقه حفاظت شده بهرام‌گور از دیگر مواردی بود که دکتر مسعودی بدان پرداخت و گفت: واگذاری پهنه‌های معدنی نباید به افراد حقیقی و حقوقی داده شود و تنها باید ایمیدرو اقدام کند و نباید اجازه داد به محیط‌زیست آسیبی وارد شود و وزیر محترم به طور صریح دستور دادند باید ملاحظات زیست‌محیطی مورد توجه قرار گیرد.

در این رابطه نیز سرقینی بر حفظ محیط‌زیست تأکید و لزوم موافقت محیط‌زیست را مطرح کرد  و اعلام نمود: در مواردی که رعایت همه ضوابط صورت نگرفته حکم به ابطال مجوز داده شده است.

نماینده نی‌ریز و استهبان در ادامه گفت: با وجود پتانسیل‌های معدنی زیاد به توسعه زیر ساخت‌ها توجهی نشده است و سهم عموم مردم از برکات معادن ناچیز بوده است که باید راهکاری برای درآمدهای پایداری شهرستان و عموم مردم در نظر گرفت.

مسعودی به اختصاص مواد اولیه به واحدهای سنگبری نی‌ریز تأکید کرد و در این رابطه معاون وزیر گفت: ما معادن را موظف می‌کنیم که سنگ معدنی را در اختیار واحدهای سنگبری قرار دهند و با متخلفان برخورد خواهد شد.

لزوم اجرای قانون معادن و اخذ حقوق دولتی و عوارض بر فروش از دیگر مواردی بود که دکتر مسعودی روی آن تأکید کرد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها