تعداد بازدید: ۳۰۴۲
کد خبر: ۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳ - 2019 30 June
مدیر کل راه و شهرسازی:مسیر نی‌ریز- شیراز ٣٥ کیلومتر کوتاه می‌شود

ایسنا: مدیرکل راه و شهرسازی فارس از اجرایی شدن محور جدیدی در حدفاصل شیراز به کرمان خبر داد و گفت: حدود ٤٠ کیلومتر از این مسیر جدید احداث شده است.


فیروز تکاور یکشنبه ٢ تیرماه در حاشیه بازدید از کارگاه احداث محور جدید شیراز-کرمان، گفت: محور جدید شیراز به کرمان از مسیر شهرهای نی‌ریز، استهبان و خرامه عبور می‌کند.


او با اشاره به اینکه طول کل مسیر نی‌ریز- خرامه ١٠٨ کیلومتر است، گفت: حدود چهل کیلومتر از این مسیر را احداث کرده‌ایم که ٣٧ کیلومتر آن آسفالت شده و ٣ کیلومتر باقیمانده نیز در صورت تأمین قیر طی یک ماه آینده آسفالت می‌شود.


تکاور خاطرنشان کرد: مطالعات ٣٠ کیلومتر از کل ٦٨ کیلومتر باقی مانده نیز کامل شده و سعی می‌کنیم همزمان با بهره‌برداری از ٤٠ کیلومتر قطعه جدید، قطعه دوم را شروع کنیم.


وی با اشاره به اینکه قطعه سوم این جاده، در دست مطالعه است، گفت: انتهای این محور به بزرگراه استهبان- نی‌ریز متصل خواهد شد.


مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: این محور جدید هیچ نقطه پرخطری ندارد و کاملاً ایمن طراحی و احداث شده است. تکاور همچنین گفت: جاده جدید شیراز- کرمان به دلیل عبور از حاشیه دریاچه بختگان، مسیری توریستی است و می‌تواند بستری برای توسعه گردشگری و اشتغال باشد.


مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: احداث این محور شهر خرامه را از بن بست خارج کرده و یک مسیر جدید ترانزیت شرق به غرب فارس را ایجاد خواهد کرد.


همچنین اسماعیلی نماینده مردم خرامه در گفتگوی تلفنی با نی‌ریزان فارس گفت: از ٤٠ کیلومتر جاده از خرامه تا خانه‌کت ٣٧ کیلومتر آسفالت شده و ٣ کیلومتر باقیمانده آن زیرسازی و ساب بیس انجام شده و در حال انجام بیس است و ان‌شاءا... در یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و مردم از این مسیر استفاده خواهند کرد.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
علي اصغر كريمي
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
مبارك باشد
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها